Överhättad

Eren.k

Medlem
6 feb 2019
23
1
3
48
Nu
Tja ba,pojken har en polaris edge 700 som går jätte varm lampan lyser och den drar inge glykol alls.hur kan den bli överhettad när det finns glykol,
vad kan det vara för fel snälla hjälp.
.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
De kan va vattenpump som stannat pga drevras eller impellern är felande och de kan va så enkelt som termostat som fastnat i stängt läge. Jag skulle börja med att ta loss termostaten och koka den så du ser att den öppnar som den ska.
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Den motorn har väl en rem som driver vattenpumpen har jag det på, (tidigare Domestic-twinnar hade då det). Inte helt ovanligt den ger sig. Sitter i så fall innanför magnapullen.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Den motorn har väl en rem som driver vattenpumpen har jag det på, (tidigare Domestic-twinnar hade då det). Inte helt ovanligt den ger sig. Sitter i så fall innanför magnapullen.

När försvann remdrivningen på polaris vilket årtal? Hursom så kan den ha gått av och den sitter såklart jäkligt till så man ser väl inte om den är av utan att ta bort hela sidokåpan?
 
Last edited:

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
Ok jag trodde de va på äldre polarisar de satt remdrivning men vilken årsmodell är detta? Om den nu har rem så kan de va så enkelt att den är för lite spänd. Men i många fall har man kört för länge med slirande rem och då nöter remhjulen ner sig så de slirar trots väldigt spänd rem. Om den slirar trots spänt som en fiolsträng provar man byta rem för den är garanterat lite bredare eller rättare sagt har den slirat byter man rem.
På 700/800 mellan typ 98 och 05 var det remdriven vattenpump och oljepump. Går inte sträcka, är en kuggrem. Så överhettar den så är den troligen av. Bara av med magnapullkåpan så ser man remmen där.