Tomgång Arctic Cat F1100 2012

NymanLars

Medlem
20 okt 2020
8
0
1
53
Kåge
Halloj!
När jag kallstartar skotern även om det är en del plus grader så får jag stå och hålla lite gas för att den inte ska stanna innan den är "varm". Har idag ingen kompetens vad gäller dessa typer av skotrar då min tidigare var en Indy 400 -89 :). Något tips?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Kanske man skulle hälla i en Injector Cleaner
Ja de är en bra ide men se till att bara ha ytterst lite soppa i tanken max 5l och häll i en hel flaska. De brukar ju stå att en flaska räcker till 50-70l men de är helt värdelöst att ha så mycket soppa i tanken de blir för svag rengöring. Jag brukar gå ett steg längre och ta lös bränsleledningen till fuelrailen och spruta in förgasar eller luftmassemängdsmätare rengöringsspray direkt in i fuelrailen. Jag startar och kör motorn enbart på sprayen typ en halv flaska. Underligt nog går motorerna lika fint enbart på sprayen som på bensin man tejpar bara lite på plaströret från flaskan så de blir hyfsat tätt mot fuelralens bränsleingång.Men man måste ta bort säkringen till bränslepumpen annars sprutar de soppa överallt från slangen man tagit lös från bränslepump.