Är cylinderdoktorn ett bra val?

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Jag funderar på att lämna in 3 cylindrar som kräver lite svetsning och ny nikasil. Törs man lämna cylindrarna till https://www.cylinderdoktorn.se/
De är väl inte Bengas motor som ligger bakom den firman?
De finns två annonser på blocket med samma firma en i Östersund och en i Husqvarna och lustigt nog har de olika priser fast de är samma firma? Och går man in på hemsidan är de ännu billigare än lockpriserna på Blocket!?
Har ni någon erfarenhet av deras nikasil och lagningar samt viktigast får man ens tillbaka sina cylindrar?
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Bump Är de ingen som skickat dit cylindrar för rep Nikasil??
Rek ni någon annan firma?
Man blir lite orolig att skicka cylindrar till Holland för de gick rykten förut att man skulle välja en firma som nikasilar i England. Cylinderdocktorn skickar både till Holland och England är de någon som vet om Holland duger nuförtiden?
 

Tengil

Välkänd medlem
23 mar 2005
819
48
28
Dvärsätt, Jämtland
Efter en snabb koll på allabolag så verkar firman vara registrerad i Huskvarna. Ingen bengan i styrelsen eller befattningshavare, så det verkar ok. I övrigt känner jag dock inte till företaget.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.605
793
113
Kramfors
Efter en snabb koll på allabolag så verkar firman vara registrerad i Huskvarna. Ingen bengan i styrelsen eller befattningshavare, så det verkar ok. I övrigt känner jag dock inte till företaget.
Ok.
Jag ringde firman och han som äger den lät väldigt trevlig och pratsam. Jag frågade varför han skickade både till Holland och England och de va ber på vem som va billigast. Just nu skickade han bara till England för de va billigare. De va ingen kvalle skillnad mellan Holland o England de va bara en felaktig ryckte från firmor som skickar till England.
Priset för en cylinder som i mitt fall är 334cc blev 2000kr men då ingick svetsning av mindre skador så de va väl ett bra pris får man säga. Han sålde även de braiga Prox kolvarna och allt annat Prox har samt wiseco och han hade billigast prisgaranti i Sverige.