Bestyckning dubbel rör slp

Cykeltjuven

Prospect sledder
1 mar 2018
16
4
3
Fick du inga papper med grejerna? Har en polare som lika maskin med slp twins och han åker 500 huvud resten oförändrat men sånt där är ju individuellt, utan papper är det bara prova sig fram mot ljusbruna stift

edit: här är vad vi gick efter på hans iaf
 
Last edited:
Reactions: bajsbullen123

bajsbullen123

Medlem
9 jan 2019
13
0
1
21
arvidsjaur
Hittar tyvärr inte vad det skulle vara för munstycken. Men tror det var 450/460.
och de var en pro xr eller spelar det någon roll vilket modell? sen där ja bor är det endast 300 meter över havet så enligt de han skicka längre upp så enligt den ska ja kö mag och pto 560 för vad jag hört är det gode noga dehär med meter över havet och temperaturer
 

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.074
877
113
Stora Blåsjön
och de var en pro xr eller spelar det någon roll vilket modell? sen där ja bor är det endast 300 meter över havet så enligt de han skicka längre upp så enligt den ska ja kö mag och pto 560 för vad jag hört är det gode noga dehär med meter över havet och temperaturer
Den bild som laddades upp här var från en 2002, och dessutom en rmk som jag har för mig har någon form av höjdkompensering. du har en 2004 med knacksensor och lite annan konfig i förgasarna så att man kan inte jämföra munstycken mellan dom. Sen är slp:s rekommendationer väldigt åt den säkra sidan. Bestycka till den temperatur du kör mest i. Är det -30 så håller man inte fullt så mycket.. :)
 

bajsbullen123

Medlem
9 jan 2019
13
0
1
21
arvidsjaur
Den bild som laddades upp här var från en 2002, och dessutom en rmk som jag har för mig har någon form av höjdkompensering. du har en 2004 med knacksensor och lite annan konfig i förgasarna så att man kan inte jämföra munstycken mellan dom. Sen är slp:s rekommendationer väldigt åt den säkra sidan. Bestycka till den temperatur du kör mest i. Är det -30 så håller man inte fullt så mycket.. :)
men du tack så mycket men de du skrev tro du he skull gå sen får ja prova mig fram mot de ljusbruna stiftet :)
 

JAAG

Välkänd medlem
1 jan 2000
4.452
369
83
Malå/Adak
Börja med att sätta i det SLP rekommenderar, (har du rensat luftburken?)

...sen så vet jag mången som slitit sitt hår för att få dom där att gå med dubbelrören utan större framgång. Knacksensorn är rätt känslig och det funkar inte att koppla bort den.
 
Reactions: bajsbullen123