De såg då små och klena ut , som 14-åringar ungefär .Nån här måste känna igen dessa personer?
Jag skulle ha haft en lundbergare här hemma på gården! Svinbra maskin som lyfter mycket trots sin nätta storlek. Har gjort x antal timmar i en 343a och skulle välja den som privatmaskin före 43an nästan alla dar i veckan.Klickade på länken och skrollade ner.
Såg en bild, mitt hjärta hoppade till lite, jag tänkte "kan det vara en lundbergare?". Skrollade tillbaka och så var det en 4300 istället. Men det är fina traktorer det också.
Jo, VI förstår ju det, men många andra har lätt att sätta likamedtecken mellan dom två orden pga såna här killar...Övrigt så är det en stor skillnad på friåkare och marodörer...
Tyvärr så är det så... Men det är den stämpeln som måste bort. Folk som inte tänker längre än vad näsan räcker finns det i alla Hobbys/livsstilar, Jag skulle nog säga att det är de seriösa friåkarna som har bäst kunskap om terräng/förbudsområden och att det är ledåkarna som som viker av leden i tid och otid bara för att det ser fluffigt ut.Jo, VI förstår ju det, men många andra har lätt att sätta likamedtecken mellan dom två orden pga såna här killar...
Jag önskar att du har fel, men med tanke på hur enkelt det är att ta ett skoterkort, enklare än att ta ett AM, (moppekort), och mängden fadäser som tokkörningar på olämpliga/otillåtna områden, klantkörningar där fjällräddning måste anlitas etc, så måste man kanske hålla med.som jag ser det så finns det 2 kategorier...
kategori 1: SERIÖSA FRIÅKARE: syns inte,hörs inte, orsakar ingen skada (iallafall inte medvetet)
kategori 2: OSERIÖSA FRIÅKARE, SNORUNGAR, OMOGNA "TUFFINGAR" ETC ETC: syns, hörs, orsakar skada ( både omedvetet och medvetet)
tyvärr är väl kategori 2 betydligt större.....![]()