Kylare m800

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Hej!

Slog hål i min främre kylare vid drivhjulen idag.
Sitter och kollar sprängskisser. Verkar som att de inte är 2 separata kylare utan en stor jävel?? Stämmer de?
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Jo jag tänkte svetsa den. Men de är lite lättare när man tar lös den kanske? :)

Och jag svarar på min egen fråga, de är en hel kylare! Dock verkar den inte så satans jobbig att få lös. Bort med tank, dyna, drivhjul, boggie. Sen måste man ha lös TCL´en (Staget mellan variatorerna) för att komma åt nån skruv.
 

m@rke

Aktiv medlem
30 okt 2009
92
0
6
luleå
nja ska du bort med kylaren är de lättast att plocka ur motorn för att komma åt alla miljoner nitar. ur med boggie drivaxel matta sen är de bara svetsa
Jo jag tänkte svetsa den. Men de är lite lättare när man tar lös den kanske? :)

Och jag svarar på min egen fråga, de är en hel kylare! Dock verkar den inte så satans jobbig att få lös. Bort med tank, dyna, drivhjul, boggie. Sen måste man ha lös TCL´en (Staget mellan variatorerna) för att komma åt nån skruv.
 

L730

Ny medlem
24 jun 2011
2
0
1
Du behöver inte ta ur motorn för att ta lös kylaren. Ta bort tlc, tank, boggie, drivaxel, matta. Borra ur nitar...Ta ur kylaren. Har nyss gjort jobbet. Ps har en kylare i perfekt skick till salu.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
Du behöver inte ta ur motorn för att ta lös kylaren. Ta bort tlc, tank, boggie, drivaxel, matta. Borra ur nitar...Ta ur kylaren. Har nyss gjort jobbet. Ps har en kylare i perfekt skick till salu.
Ska fixa lyftanordning i garaget så ska jag lyfta bort allting! Har inte besiktat kylarn ordentligt, bara kikat in under. Såg inte så helvetiskt ut. Men svårt att se

Du har PM ang kylaren!
 

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
varför inte göra som man har gjort i alla tider?ta lös mattan och svetsa på plats.
 

Max_K

Välkänd medlem
15 sept 2007
2.534
1
36
Koskullskulle
varför inte göra som man har gjort i alla tider?ta lös mattan och svetsa på plats.
Jag vet inte, då jag haft turen att aldrig varit med om ett kylarhaveri på en skoter. Ska ha lös drivaxeln å mattan så man ser bättre. Är de hålet inte så stort och kylarn inte helt deformerad där så går de säkert utmärkt att svetsa på plats