Flytta skoter på grus

samurai

Välkänd medlem
12 nov 2011
171
5
6
Borlänge
Hejsan har någon nån bra idé på konstruktion till skidorna så man på vår o höst kan flytta skoter på grusuppfart in o ut i garaget, även kanske om man vill tina av skoter någon gång!
Alla flytt prylar jag hittar är bara flytta skotern inne i ett garage typ betongolv inte så noga hos mig t,för mig lite plåt med 4 leksakshjul
Tänkte inte på detta när jag gjorde om uppfarten

En annan fundering är det bra o ha skotern i garaget efter varje tur eller mår den bättre om den står ute hela tiden
Har titta på renegade 900 o 1200 är lite sugen2013-2014

rave67097

Välkänd medlem
6 apr 2013
178
1
6
Ja byggde en egen vagn till min maskin.
Har grus på gården så stora hjul är ett måste.
Dollyvagn tänkte ja bygga fört men det blev en annan variant.
Dock kan konstruktionen förbättras.

Med min förra maskin på vagnen.

Sitter ett band draget runt boggie å vang så man kan lufta i bågen bak och svänga vagnen.
Hittade detta i en annan tråd;
http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=29648&page=1

samurai

Välkänd medlem
12 nov 2011
171
5
6
Borlänge
Hallo cool ide
Men skulle vilja att det bara var något under skidorna på något sätt med ett eller 2 hjul kanske 1 hjul på varje sida om skidorna så man kan svänga riktigt när man ska flytta den fram o tillbaka

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Ska du flytta ut och in från garaget lovar jag dig att det här är bästa lösningen!! http://www.konstgillet.se/index.php?main_page=product_info&cPath=100_448&products_id=6279

Snubben jag köpte min maskin av hade en sån där och det var sjukt smidigt, bara rulla in den fram till fotholkarna och sen vika den bakåt så lyfter du hela skotern fri från marken och kan enkelt flytta runt den.

Måste själv bygga mig en sån nu när jag blev påmind om den ;)

A.Holm1

Insane sledder
8 feb 2007
2.670
18
0
Grängesberg
Hallo cool ide
Men skulle vilja att det bara var något under skidorna på något sätt med ett eller 2 hjul kanske 1 hjul på varje sida om skidorna så man kan svänga riktigt när man ska flytta den fram o tillbaka
Du lyfter hela skotern från marken med den lyften.
Både skidor och matta.
Måste vara det smidigaste sättet...