Hur tömmer ni tanken ?

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
Soppan är väl garanterad att hålla.. om det nu var 3 månader men det håller mycket längre om du tankar på en mack med lite rullians på bensien. då håller den över ett år. tankar man fullt på vårsidan så är det inge problem med kondens som man kan få om man bara har en skvätt eller halvtank i tanken.

nått att tanka på =)

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
42
Roknäs
Soppan är väl garanterad att hålla.. om det nu var 3 månader men det håller mycket längre om du tankar på en mack med lite rullians på bensien.
Det är samma på alla mackar.
En liten mack ligger inte hemma med 100 kubik soppa extra och väntar på en rusning.

Det betyder att tankbilen kommer ungefär lika ofta till den stora och den lilla macken..

Där fick du något att tänka på också. :)

droors

Välkänd medlem
15 sept 2013
160
0
16
Karlstad
Eftersom jag jobbar på mack flikar jag in lite ;).
På macken jag jobbar på Pejlar(mäter nivå i cisterner) 1 gång i veckan och 1 gång i månaden pejlar vi och använder en pasta på mätstickan som reagerar på minsta antydning till kondens eller vatten i bränslet och färgas.
Då kan man stoppa leverans och få tanken kollad.
Hoppas detta sker även på andra mackar.
Såna är våra rutiner i alla fall

Men eftersom det kommer leverans 2ggr i veckan så tror jag inte det ska vara problem med att bensinen blir kass i cisternerna och med koll på bränslet så minskar man risken för dålig bensin.

Min mack är inte direkt stor och vi ligger 4 aktörer (jet, ST1, och 2 OKQ8) inom 150meter där jag jobbar ;)

torger

Välkänd medlem
25 feb 2010
102
0
6
Östersund
Eftersom jag jobbar på mack flikar jag in lite ;).
På macken jag jobbar på Pejlar(mäter nivå i cisterner) 1 gång i veckan och 1 gång i månaden pejlar vi och använder en pasta på mätstickan som reagerar på minsta antydning till kondens eller vatten i bränslet och färgas.
Då kan man stoppa leverans och få tanken kollad.
Hoppas detta sker även på andra mackar.
Såna är våra rutiner i alla fall

Men eftersom det kommer leverans 2ggr i veckan så tror jag inte det ska vara problem med att bensinen blir kass i cisternerna och med koll på bränslet så minskar man risken för dålig bensin.

Min mack är inte direkt stor och vi ligger 4 aktörer (jet, ST1, och 2 OKQ8) inom 150meter där jag jobbar ;)

Hahaha låter nästan som korsningen i karlskoga längs e18! haha

GTA

Välkänd medlem
12 sept 2006
332
0
16
ja där fick jag nått att tanka på.. MEN bränslet görs ju inte heller i tankbilarna & kan tänka mig att den kan bli liggande välldigt länge i vissa hamnar/ båtar. sen vet jag inte om OKQ8 har lite mera rullians än tex UNO macken., fast det kanske är samma tankbilar som tar från samma båt/hamn.....

nåja.. jag tankar alltid fullt på våren och har aldrig haft något problem första åkningen. :amuse:

twister

Välkänd medlem
15 okt 2006
2.506
5
38
Östersund
Hur många liter kör ni upp på en vinter ?:tongue1:

Sen vill jag göra en sak klar ! Ja vill INTE köra så lite som 60l det är pga att jag lever på a-kassan nu och vill behålla skoter i första hand så det kanske inte blir så mycket cash kvar till soppa !:mad2:

ika

Välkänd medlem
1 jan 2012
1.238
2
38
Luleå
Kring 400 liter skulle jag gissa jag gör av med om det inte blir så mkt fjällresor. Dom slukar ju en hel del.