Någon i Västerbotten eller Norrbotten som gillar öl och har lust att svetsa alu?

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Ja vad säger man? Jag var på en resa förra helgen, givetvis somnar min kompis bakom ratten. Eller ja, han väjde för en grävling och vi åkte rätt in i ett vajerräcke. Bilen kvaddad och lagningen skulle kosta det dubbla mot vad bilen är värd. Inlösning.

Ja i alla fall så fick jag låna en bil av killen, han är en tattare så självklart kör han en merca. En 124. Sänkt. Så jag har såklart pajat oljetråget och eftersom att ett nytt kostar 4700 och det inte finns några på skroten så måste jag svetsa. Jag har tummen mitt i handen och kan inte svetsa så därför måste jag ta hjälp utav någon.

Så, någon som har en svets och vill använda den lite? Jag tar med mig lite öl och ersätter så klart alla extrakostnader ni får.
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
inte så många som är sugna på öl dagen efter midsommar....
Ja alltså öl är väl uppskattat vilken dag det än är. Men det låter som du haft en hård midsommar, du får gärna berätta vad som hände?

ett tråg köper du beg för 2-300kr. kolla blocket.
Ja jag har ringt runt hela sverige på alla bilskrotar och de flesta begagnatannonser. Det är svårt med oljetråg.





Men den som vill svetsa alu ska inte tveka på att skicka pm eller skicka ett meddelande här i tråden. Jag kan t o m skicka till utlandet (utanför norr- och västerbotten) för att få det lagat.
 

Ztolpzkott

Välkänd medlem
17 mar 2010
162
0
16
Umeå&Bygdsiljum
Prova gå till någon vvsfirma de brukar ha svetsare ibland som säkert är sugen på öl. på firman jag jobbar på i umeå så har vi 3 eller 4 svetsare varav 1 kan svetsa aluminium.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
Ja alltså öl är väl uppskattat vilken dag det än är. Men det låter som du haft en hård midsommar, du får gärna berätta vad som hände?

Jag skulle gärna berätta om min midsommar, OM jag minns vad som hände :S enligt sambons utsago så hittade hon mig däckad i husvagnen som var parkerad i lagården kl 07...