Gopro minnesfel

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Var ute i helgen och minneskortet blev fullt väldigt fort så jag kunde inte filma något större delen av åkningen, kom hem och blev skitless när det bara var 800mb taget på minneskortet och endå säger kameran att det är fullt:S tömde det och la kameran på fönsterbrädan och då spelade den in tills batteriet var slut men klippet blev uppdelat i sex filer. vad är fel?

Jonte96.

Välkänd medlem
23 nov 2010
1.498
1
16
Vilhelmina, Åre
Den delar upp klippet efter en halvtimme, tror jag det var men den fortsätter att filma:)
Uppdatera kameran innan du gör något annat.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Den delar upp klippet efter en halvtimme, tror jag det var men den fortsätter att filma:)
Uppdatera kameran innan du gör något annat.
okej inget knas med filerna då. har ett klass 10 kort i den och har uppdaterat för ungefär en månad sedan, är uppdatering något man måste göra regelbundet eller? :)

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Du måste ha kingston kort i gopronannars muppar dom!
Har haft samma problem jag också, både med ett trancend klass 10 och kingstons ultmate x klass 10 kort. Har nu fått ett Sandisk extreme skickat till mig av dom jag köpte kameran av kostnadsfritt, funkar inte det så skulle jag skicka tillbaka kameran
Har nu kört 1 helg utan problem så hoppas problemet är löst.

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Har haft samma problem jag också, både med ett trancend klass 10 och kingstons ultmate x klass 10 kort. Har nu fått ett Sandisk extreme skickat till mig av dom jag köpte kameran av kostnadsfritt, funkar inte det så skulle jag skicka tillbaka kameran
Har nu kört 1 helg utan problem så hoppas problemet är löst.
okej ska uppdatera och se om jag blir av med det annars får jag väll ta kontakt med dom jag köpte den av. Har läst ganska mycket skit om gopro så blir väll inte så förvånad om det inte blir bättre..

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
Att köpa minnen från Ebay/Tradera brukar inte vara någon höjdare heller, ofta är dom piratminnen som inte håller det dom lovar.
Hastigheter på SDHC:

Class 2: 2 MB/s (13x)
Class 4: 4 MB/s (26x)
Class 6: 6 MB/s (40x)
Class 10: 10 MB/s (66x)

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Att köpa minnen från Ebay/Tradera brukar inte vara någon höjdare heller, ofta är dom piratminnen som inte håller det dom lovar.
Hastigheter på SDHC:

Class 2: 2 MB/s (13x)
Class 4: 4 MB/s (26x)
Class 6: 6 MB/s (40x)
Class 10: 10 MB/s (66x)
klassen går inte hand i hand med läs och skriv hastighet...
Tex mitt extreme kort har 45mb/s i både läs å skriv hastighet.

Tobbelindholm

Aktiv medlem
10 nov 2012
70
0
6
Örebro
Har inget kingston i mitt och har inga problem, men ett klass 10 är att rekommendera:)
Ringer du supporten så kommer du dock få till svar att du ska använda ett kingston, vi sålde gopro i vår butik innan och har många gånger fått höra att de inte vill ta mer än ett visst antal bilder trots att de finns plats kvar och även att det blir dragningar och lagg i bilden när du filmar, inte nödvändigtvis 1080 heller. Gopro säger att kameran ska användas tillsammans med ett kingston och inte extreme eller tc som många återförsäljare väljer att stoppa in i packeten när som säljer bara för att få ner priset. En gopro går inte att "rea" ut för dom har pris policy. Därför blir det ofta fel med minneskorten som inte ingår...

Sen fungerar det ofta med andra kort men det brukar få problem om det blir mycket rörlighet och olika ljus differenser. Men det går, ofta...

Så prova med ett kingston om det inte fungerar då så ny programvara.

Mvh Tobbe

Erikxson

Välkänd medlem
16 jan 2012
346
0
16
Uppland/Hälsingland
klassen går inte hand i hand med läs och skriv hastighet...
Tex mitt extreme kort har 45mb/s i både läs å skriv hastighet.

Nej jag var lite otydlig. Te.x för att ett kort ska få kallas "Klass 10" så måste det klara av att skriva och läsa i minst 10MB/s. Dvs ditt kort är ett klass 10, men det finns även segare/snabbare klass 10 kort.

FreeriderRossi92

Välkänd medlem
24 maj 2010
410
0
16
33
Sandviken/Torsby
Nu kanske det är annorlunda mellan HD2 och HD3 med vad man ska använda för märke på minneskortet osv, men i min HD3 Black kör jag ett Sandisk Ultra microSDHC class 10 och det funkar då utmärkt :)

Slarva

Välkänd medlem
25 jan 2008
646
1
18
Nu kanske det är annorlunda mellan HD2 och HD3 med vad man ska använda för märke på minneskortet osv, men i min HD3 Black kör jag ett Sandisk Ultra microSDHC class 10 och det funkar då utmärkt :)
Kör också Sandisk Extreme nu i min HD2a och hittills har det funkat, men med trancend som var med vid leverans funka det inte, köpte då ett Kingston UltimateX men samma fel även då så ringde kundtjänst och dom bekräftade att man hade haft problem med TC kort och Kingston kort så dom skicka ett Sandisk Extreme gratis till mig och sedan dess har det funkat.

callahan

Välkänd medlem
12 okt 2011
548
0
16
umeå
på tal om fel med gopro kameror. ni som har en 3a, har den någonsin slutat filma när den vill för er?

MattiasElg

Välkänd medlem
15 sept 2012
696
0
16
Ånge
Jag har också det kortet och idag testade jag filma utan problem, den muppar bara ibland och det verkar vara när man kört med den länge i kyla..:)