SWB assault -13 & Lynx xtrim 600 etec STULNA!

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Dessa 2 skotrar stals natten till torsdag från klumgatan 37, djupviken piteå på ett 4P släp med REG nr: TOC784

regNR på skotrar: LYNX Xtrim 600 etec 2011: TGD370

Polaris switchback assault 800 2013 : NBE284

Skotrar.jpg <---- BILD


Alla tips kan tas till 070-2323960 eller polisen på 11414


 

trooper

Välkänd medlem
28 okt 2009
346
1
18
Fyfan va surt... Håller ögonen öppna, något speciellt som man känner igen dom på?
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Lite kvistskrap på assaulten, under huven väska, Inga modd alls än, regplåt sitter på rutan, lite småtrasig regplåt.

Xtrimen kan vara smutsig då den drogs 35 mil på släp utan kapell.

Kapell var på Assaulten, orginal kapell, svart med polaris logo i vit/grå text.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Sen är det 2 "skämt" varnings klistermärken där det står "official arctic cat tow vehicle" samt "Keep your Dick beaters of My polaris", dessa sitter väl synliga från förarposition.
 

potatisgrisen

Välkänd medlem
21 jan 2013
1.563
3
16
flarken
men va fan. finns så mycket pappskallar alltså. måste nog börja låsa garagedörrn. har varit förbannat mycke skoterstölder iår.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Polisen ringde nu på morgon och släpet är återfunnet, 1 spännband, 1 spännare och 1 avklippt spännband och ett släp utan stödhjul kvar. Dessvärre inga skotrar.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Vars hittades släpet?
Vid ridskolan(grisberget).

Han som ringt polisen och berättat att ett släp stått där länge frågade jag om hur länge det stått där, han trodde över 1 vecka, och eftersom det är 4-5 dagar sedan dem stals skulle jag tro att dem har körts dit, lastats om till annat/större ekipage.

På detta ekipage kan det även ha funnits fler skotrar då det försvann fler än 1 skoter denna kväll/natt.

Så antingen drog dem långt, direkt eller så är dem kvar ännu i piteå med omnejd.
 

larsson88

Välkänd medlem
23 feb 2012
354
0
16
Piteå
Fy fan så surt! Vad säger försäkringsbolag om en sån här sak?
Många stölder senaste tiden. Tror man måste införskaffa ett godkänt lås iaf..
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Fy fan så surt! Vad säger försäkringsbolag om en sån här sak?
Många stölder senaste tiden. Tror man måste införskaffa ett godkänt lås iaf..
30 dagars karenstid innan försäkringsbolaget börjar handla över huvudtaget.

Sen får vi se vad som händer om jag inte får tillbaks maskinerna.

Så för min del tar försäkringsbolaget tag i det i början på april, dvs säsongen är slut för min del om dem inte hittar skotrarna.
 

Siralopne

Välkänd medlem
17 nov 2010
2.032
0
36
Såhär slutade detta fall. Väntade på att polisen skulle agera, inget hände.

Gick ut med hittelön, fick tips, personen ville inte ställa upp i vittnesmål, polisen gör inget ifall dem inte har tillräckligt med bevis. Vissa bevis som binder dessa 2 till stölden finns. Hade till och med räckt för att plocka in dem på förhör, men kunde inte ha hållits kvar i häktet.

Kan säga att mina egna spaningar/undersökningar gav betydligt mer än polisens, fick veta vars 1 av maskinerna stod och vars den andra förmodligen stod. Polisen for dit med målad bil med släpvagn och for till fel hus först, tjuvarna (födda 93 och 94) blev förmodligen varnade och stack snabbare än dem är i sängen.

Tjuvarna hade en stuga en bit utanför luleå (alviksträsk), som jag själv lyckades spåra upp (polisen visste inget om någon stuga) med en timrad lada på gården, det var uppsågat bredare öppning i denna lada för att få in en av maskinerna. (Lynxen)

Tvekar inte ett dugg om att det är dem som snott dem, men tänker inte hänga ut dem här pågrund av att jag inte vet ifall det kan bli några konsekvenser för mig.

Försäkringsproduktion var mitt bolag och dem skötte ärendet fruktansvärt snyggt. Rekommenderas.
 

Everest340

Välkänd medlem
12 dec 2012
270
0
16
Luleå
Var i alviksträsk var stugan? bor i närheten och kör där då och då, kan hålla ögonen öppna då dom kanske har kvar skotrarna och är mindre försiktiga nu när det gått ett tag. PMa gärna information om namn osv