Snöfiltret trasigt och dåligt lager till Qrs-axeln

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
En kvist slog hål i tyget till luftburken. Går ju att byta ut den delen men finns de någon bättre variant? Har för mig att jag sett att vissa har typ skumgummi, Vilka är de?

Har ett irriterande missljud/vibbrationer och jag plockade ur qrs'en för genomgång och lagret till qrs-axeln är slut. Sitter de pressat mot ett "stopp" eller måste man mäta upp vart de sitter nu?

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Om du inte vill köpa nytt luftfilter sätt isåfall dit mesh tyg igen inget skumgummi. Det blir bara en isklump av det.

800PSR

Välkänd medlem
28 feb 2009
1.476
2
16
Vikmanshyttan
Ganska säker på att det sitter pressat mot en stopp, mät axeln på på båda sidor om lagret så är den grövre på variatorsidan. Kop ett originalfilter kostar typ 200kr.

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Kollade på sprängskissen och de ska sitta en låsbricka på axel, men ser inget på axeln. Måste kanske pressa ur lagret för att se. Mäter upp ändå så man inte gör bort sig :)

Så filtret är inte dyrare än så! Synd om de blir lika igen bara.

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Hahaha de är ju sant :) men om jag ändå ska köpa ett nytt tänkte jag om de fanns en bättre modell från typ summit, xrs eller freeride...

skidoo_ss24

Välkänd medlem
4 nov 2004
622
0
16
Ockelbo
Ganska säker på att det sitter pressat mot en stopp, mät axeln på på båda sidor om lagret så är den grövre på variatorsidan. Kop ett originalfilter kostar typ 200kr.
Vad fick du 200:- ifrån???

Blev ett lika orginalfilter för yppiga 420:-!

Lagret var iallafall ett vanligt 6008 lager och pressat mot ett stopp