På 50 mila servicen tror dom efterdrar och ev kollar över lite skruv och bult med. så att allt sitter fast, kan väl vara bra attt göra.
Lita aldrig på en ÅF.Min ÅF
Var 3.000KM eller varje år (Det som inträffar först)
- Inspektera motorgummifästen
- Inspektera avgassystemet och kontrollera om det förekommer läckage
- Justera motorns stoppreglage (E-Tec)
- Gör en visuell inspektion av och rengör primärvariatorn
- Dra åt primärvariatorns fästskruvar till angivet moment
- Justera och ställ in drivbandet
- Inspektera bromsslangar, belägg och skiva
- Inspektera styranordningen
- Inspektera framfjädringen
- Inspektera bakfjädringen (Inklusive stoppremmar och glidskenor)
- Smörj bakfjädringen (Smörj närhelst fordonet används under våta förhållanden (Regn, polar))
- Modeller med T/A Stötdämpare: oljebyte/underhåll
Ringa och kolla kanske?Hur mycket kostar en service Ski-doo mxz 550f X 2008, 470 mil har den gått.
blir inte oljan svart nästan på engång? har kört nästan 1000 mil med min och har aldrig gjort någon stötdämparservice och märker ingen skillnad, är säkert bra med oljebyte men är ju ett jäkla bök om man ska byta olja var 50 e mil.Ni glömmer väl inte det viktigaste och gör stötdämparservice vid 50 mil??
Oljan i era dämpare är redan svart och full i skit som släppt under inkörningen.
Kan tipsa om denna tråden: http://forum.snowmobile.se/showthread.php?t=51658&highlight=service+st%F6rd%E4mpare
![]()
Ingen som har sagt att du ska byta var 50:e mil.blir inte oljan svart nästan på engång? har kört nästan 1000 mil med min och har aldrig gjort någon stötdämparservice och märker ingen skillnad, är säkert bra med oljebyte men är ju ett jäkla bök om man ska byta olja var 50 e mil.
Tänkte om det var värt och göra en service. Vad är det dom gör?Ringa och kolla kanske?