Hade tänkt köpa nya Hd Hero 3an men har sett några videoklipp där dom jämför Hero 2an mot 3an och på dom är det ju faktiskt bättre bild på 2an:S Så frågan är ju om det är värt pengarna att köpa nyaste, behöver råd!
Ja jag kanske skulle skrivit det också, det är black editionVilken av 3rna är det dom visat då? För dom har väl olika prestanda nu i vers 3 vad jag förstår. För det är ju ett jäkla kliv mellan silver och black edition prismässigt iaf.
Jag köpte nyss en 2:a iaf för 1880kr på mediamarkt. Är ju helt rätt pris på dom nu.Insåg iaf att min dator måste bytas ut så jag kan hantera filmerna, så då lägger jag hellre pengarna på att uppdatera den.
Är nog både och. För gammal teknik i burken inte ens 32-bits teknik så den klarar inte att ha mer än 3gb ram... så det blir nog till att skaffa nytt så man kan editera det man filmar åtminstonde.Ja jag kanske skulle skrivit det också, det är black editionvideon där 2an var bättre stog det inte vilken av 3orna dom använde men jag hittade en annan här där det är black edition https://www.youtube.com/watch?v=s1rsw5njJHk det är ju dock inga actionklipp men endå . Visst lite bättre är väll 3an men om man får Hd 2an för runt 2000:- så vet jag inte om 3an är värd det dubbla.
Är det konstigt format på filerna eller är dom för tung för datorn din?![]()
Jaha, ja det är ju kul om man kan använda det man filmat ocksåÄr nog både och. För gammal teknik i burken inte ens 32-bits teknik så den klarar inte att ha mer än 3gb ram... så det blir nog till att skaffa nytt så man kan editera det man filmar åtminstonde.
Ja man kan ju köpa 2st hero 2 för samma slantar. kan man ju ha en bakåt å en framåt eller låna ut en till en polare. Lär ju ge mera valuta för pengarna iaf.
Absolut, menade inte att det inte var skillnad med mitt inlägg. Vad jag menade var att vad är det som är "good enough" och kanske att man kan få mer ut av att kunna ha flera vinklar samtidigt än att det är högre upplösning. Mest som en frågeställning MattiasElg kan ställa till sig själv vad som är viktigast.
Jag kommer sannolikt köpa en 3'a också, men egentligen är minsta anledningen upplösningen och bildkvalitén (även om bättre alltid är bättre). Även om det är alltid är kul med så bra som möjligt så har man ju ofta en ekonomisk aspekt att ta hänsyn till. Annars kan man ju typ köpa en Red och någon fet rigg som sitter på gyro, då blir det bra kvalité![]()
Först tack för alla svar av er. Sedan till dig SeriousSam, Jag kommer inte att sitta och klippa ihop några seriösare filmer men 3an Silver edition ligger ju ganska så imellan HD2an och Black Edition prismässigt, tror du det skulle vara värt att gå på den eller får man ingen märkbar skillnad där för pengarna jämfört med HD2an? Du får gärna höra av dig när du fått hem din nya kamera och testat lite hur stor skillnaderna varJa jag håller med dig, ville bara visa skillnaderna som dom tar upp i filmen. Som sagt, GoPro Hero HD2 är absolut ingen dålig kamera på något sätt, det handlar ju bara om vad man själv behöver och har råd med.
Och en Red hade jag inte tackat nej till![]()
Först tack för alla svar av er. Sedan till dig SeriousSam, Jag kommer inte att sitta och klippa ihop några seriösare filmer men 3an Silver edition ligger ju ganska så imellan HD2an och Black Edition prismässigt, tror du det skulle vara värt att gå på den eller får man ingen märkbar skillnad där för pengarna jämfört med HD2an? Du får gärna höra av dig när du fått hem din nya kamera och testat lite hur stor skillnaderna var![]()
Jag kör sony vegas pro och tycker det är bra och ganska lätt använt, finns många tutorials på youtube som du kan se och lära dig utav.Lite OT men jag frågar då ni verkar veta, vilket redigerings program använder ni?
Har själv kört med windows movie maker men skulle vilja pröva nått annat som ändå är ganska lätt använt, förslag?