Strand: Jag tror å det bestämdaste att den lilla tanken är bättre ur balanssynpunkt än den stora. Tror du annat så låter jag dig tro det. De gånger man inte kör bana eller är på tävling spelar balansen mindre roll och räckvidden blir viktigare därav reservdunk.
Okej, du vill inte ha stora tanken, uppfattat. Ska bara besvara det du citerade mig för. Tycker inte du ska anklaga folk att vara nitiska, väljer att missförstå och ifrågasätter när du inte förklarar ordentligt, vi är inte tankeläsare. Du kanske skulle ha kläckt ur dig tidigare att du ska köra på bana och tävla så ska du se att fler förstår varför du vill behålla den lilla tanken...ett tips..
Åter till det jag skrev innan (innan jag visste att du skulle köra bana och tävla)
Sen missförstod du själv också. Jag jämförde inte den stora mot den lilla bara dom. Eftersom du efterfrågar extra bränsle så handlar det om antingen stora tanken eller lilla tanken PLUS dunk längst bak. Jag vet inte exakt var tyngdpunktcentrum ligger på din maskin men skulle gissa nån stans runt styret (du får ju räkna med dig själv i vikten). Och eftersom du inte är omyndigförklarad (ingen som anklagat dig för det så fattar inte var du fick det ifrån) så kan du nog också räkna ut att ju längre ut från tyngdpunktscentrum du placerar en vikt desto mer flyttas tyngdpunktscentrum och balansen förändras. Att lägga några kilo bak på tunneln skulle jag gissa förändrar tyngdpunkten mer än några kilo extra där tanken är som är ganska nära dagens centrum. Men jag tror det jag tror så tror du det du tror så är vi båda nöjda.
Som sagt, hade du från början skrivit att du ska köra bana och tävla så hade ju några missförstånd sluppits.
Kan också tillägga att Mountain Addiction tycker jag är den smartaste och bästa eftermarknadssystemet för extra dunk.