Ja du ser!Jag har en polare som fick sin matta förstörd genom att han fick en pinne eller något annat genom öppningarna och rev av mattan. Det täcktes av försäkringen.
Dessutom pratade han med killen på verkstaden så att han fick en 44as istället för 32a som satt på...
Bra deal!
Nej, men kanske om du får sladd och flyger över refugen med följden att dina fälgar blev skev och du fick punka på alla fyra heheheFår man nya dubb däck till bilen oxå om man råkar slira till så dubben går sönder :bigsmile:
Fjantigaste jag hört!Borde man inte rimligtvis få ta ut en trasig matta på försäkringen? jag menar mattan till min kostar 10 000kr.. river du lös 10 kammar på en stubbe/sten så är det ju en olycka! Vad säger regelverket?
Jahadu..det är lätt att säga när mamma betalarFjantigaste jag hört!
Bit i det sura å köp ny matta som vanligt folk..
Nu tycker jag du hårddrar det, jag menar givetvis om mattan blir obrukbar, inte om man tappar en kam eller två. En bekant berättade om att grannen hans som är skadereglerare får mer och mer ärenden på bordet gällande repor på huv, kåpor. Det försäkringsbolaget hade jag däremot inte velat ha..Du skrev ju en olycka , beror ju på hur man ser det , kan ju alla säga att det är en olycka då en kam eller fler lossnat .
Är det en olycka om man kör på ställen man inte vet något om och trycker på ? , är ju som att köra bilen ut på isen utan att ta reda på hur tjock isen är , sen går bilen genom isen och sen kräva ersättning ,, ett exempel !!
Krockar man så skotern +matta går sönder kan jag tycka det är en sak , men börjar folk ska ha ut ersättning för mattor dom spinner sönder , gör mitt bolag det så säger jag upp försäkringen omedelbart , det skall inte mina pengar vara med att finansiera i alla fall !!
Kör du punkteringlr att det går sönder utan att du kört över refug mm med ett nokian däck som inte är allt för gammalt så får du ett nytt av nokian.Får man nya dubb däck till bilen oxå om man råkar slira till så dubben går sönder :bigsmile:
Personalen på försäkringsbolaget skrattar nog duktigt, när du försöker få ut en ny matta på försäkringen för att du klantat dig och kört in i massa skit så kammarna flög :doh:Jahadu..det är lätt att säga när mamma betalar![]()
Var det någon avskrivning på mattan, eller var det bara kostnaden för självrisken?Jag har kvaddat matta genom at tha kört på en stubbe så mattan gick av till hälften och då fick jag en ny matta. Jag har IF som försäkringsbolag.
De ville först skriva av mattan men då jag bara hade kört ca 200mil med mattan från förra bytet och den var i skick som ny i övrigt så skrevs inte värdet ner något alls utan jag fick bara betala självrisken (3000:- ) det blev även lite mer kostnader då ena boggiskenan blev knäckt mm.Var det någon avskrivning på mattan, eller var det bara kostnaden för självrisken?
Exakt. Där kan det stå hur dom skriver av oxå.Kolla i villkoren till din försäkring. Där framgår det vad som gäller.