Lämpligt värmeisolerande material?

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Även om det garanterat är överkurs så skulle jag vilja ha tips på något material som ytterligare går att fästa på undersidan av tanken, samt kanske även på värmeplåten som ligger på grenröret på en Nytro?

Samt även tips på isolerstrumpor som följer med kittet?
Jag hade gärna isolerat oljeledningarna hela vägen.

Som sagt, det är bara för min egen nojjas skull. Jag tror inte att det behövs egentligen...

Sen vore det inte dumt med stålomspunna bränsleledningar... :)

Tobbe...

Välkänd medlem
2 jan 2006
3.164
5
38
Västernorrland
Är det inför turbokonvertering?
När det kommer till värmeskyddet under tanken är det väl inte att vara övernojjig direkt, det brinner upp efter tillräckligt lång tid...

Har inget bra tips till dig tyvärr-jag bytte ut det som satt där till ett jag hittade i en spillåda på jobbet-den används inom oljeindustrin och ärligt talat vill jag inte ens veta vad den kostar, men den ska klara strålvärme upp till 1450 grader utan att brinna upp.

Norrlänningen

Välkänd medlem
4 dec 2010
290
0
16
Gävle
Är det inför turbokonvertering?
När det kommer till värmeskyddet under tanken är det väl inte att vara övernojjig direkt, det brinner upp efter tillräckligt lång tid...

Har inget bra tips till dig tyvärr-jag bytte ut det som satt där till ett jag hittade i en spillåda på jobbet-den används inom oljeindustrin och ärligt talat vill jag inte ens veta vad den kostar, men den ska klara strålvärme upp till 1450 grader utan att brinna upp.
Jag har redan monterat kittet och åker för fullt.
Men när jag stannar och kollar så känns det som att mellan skyddsplåten och tanken så hade det inte gjort något om man fick ned tempen lite. :)

Det gör garanterat inget att köra som det är, men jag gillar när man har gjort saker så gott man kunnat iaf.

m1cr0n

Välkänd medlem
4 feb 2010
111
1
18
Bergsviken
Där jag jobbar ( Hydroscand ) har vi en "Brandskyddslang" som funkar väldigt bra för att skydda slangar för kraftig värmestrålning.