Är det brist på skotermattor i Finland?

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Har ute en 44mm Renegadematta på Blocket och idag ringde det en finne och ville köpa den. Han skulle kunna hämta den på Busstationen i Haparanda för att han hade bara 10 mil dit.....
Hur eggad kan man bli? Och en annan fråga är ju om det inte finns beggade mattor att köpa där.
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Ja ja jag ger mig, 10 mil är ingenting....
Hade bara inte väntat mig att det skulle ringa nån från Finland för att köpa en beggad matta.
 

Fish

Välkänd medlem
29 dec 2009
990
1
18
Arbrå
Vad är det för matta då och skick och pris? Han kanske tyckte den va sjukt billig?
 

Dadda

Välkänd medlem
15 sept 2006
903
1
18
Finland
Nog finns det begagnade mattor, men dom är oftast ganska använda :) 38x307 finns det uppsjöar av.. Men andra mått är det sämre av, ifjol hittade jag även nya 38x307x44mm för 450€ det är billigt !
 

arjeplogarn

Välkänd medlem
11 mar 2008
3.792
3
38
Residenset
Finland har generellt högre priser än Sverige. Såpass att det kan löna sig för en svensktalande finne att handla från Sverige.

Tänk globalt.
För en vinter sen lyckades jag sladda sönder ett bakljus på en ford transit. Tekniska förvaltningen: förlåt för lyktstolpen jag lovar att inte göra det igen. Hursomhelst så fanns ingen skrot i Sverige som hade inne rätt delar. Så jag började söka i Finland för transit är en hyfsat vanlig bil där.
Allting föll dock på att ingen i det fakking landet klarar av svenska trots att Finland är fakking tvåspråkigt. Jag ska göra kaos med dem. Jag visste inte vad jag skulle göra med min fakking transit. Det slutade i alla fall med att jag kom ihåg att jag hade en reservdelsbil stående.
 

tonyb006

Välkänd medlem
3 dec 2010
272
0
16
nykarleby finland
Finland har generellt högre priser än Sverige. Såpass att det kan löna sig för en svensktalande finne att handla från Sverige.

Tänk globalt.
För en vinter sen lyckades jag sladda sönder ett bakljus på en ford transit. Tekniska förvaltningen: förlåt för lyktstolpen jag lovar att inte göra det igen. Hursomhelst så fanns ingen skrot i Sverige som hade inne rätt delar. Så jag började söka i Finland för transit är en hyfsat vanlig bil där.
Allting föll dock på att ingen i det fakking landet klarar av svenska trots att Finland är fakking tvåspråkigt. Jag ska göra kaos med dem. Jag visste inte vad jag skulle göra med min fakking transit. Det slutade i alla fall med att jag kom ihåg att jag hade en reservdelsbil stående.

Här i finland är ju inte alla 2 språkiga! det är från karleby i norr till kristinestad i söder vi talar svenska! plus några ställen nere i helsingfors. resten är finskspråkigt! Så det kan man ju tänka på nästa gång man ringer till finland och vill tala svenska!! :blink1:
 

jonasmard

Medlem
20 dec 2010
28
0
1
håller nog med föregående skrivare, hade du ringt nånstans mellan karleby och kristinestad eller till sydvästra Finland hade du nog fått hjälp på svenska...:)
 

JiBe

Välkänd medlem
2 feb 2008
816
1
16
Kåge
Han som ringde till mig kunde då inte svenska, han pratade engelska ist.
Han bodde i Oulu....
 

tyyke

Medlem
25 feb 2011
17
0
1
Finland
Nog finns det begagnade mattor, men dom är oftast ganska använda :) 38x307 finns det uppsjöar av.. Men andra mått är det sämre av, ifjol hittade jag även nya 38x307x44mm för 450€ det är billigt !
Har du tips på var jag kan hitta beggade mattor på nätet eller kring vasa trakten?
 

krappen

Välkänd medlem
1 jan 2000
910
17
18
Luläää
Finland har generellt högre priser än Sverige. Såpass att det kan löna sig för en svensktalande finne att handla från Sverige.

Tänk globalt.
För en vinter sen lyckades jag sladda sönder ett bakljus på en ford transit. Tekniska förvaltningen: förlåt för lyktstolpen jag lovar att inte göra det igen. Hursomhelst så fanns ingen skrot i Sverige som hade inne rätt delar. Så jag började söka i Finland för transit är en hyfsat vanlig bil där.
Allting föll dock på att ingen i det fakking landet klarar av svenska trots att Finland är fakking tvåspråkigt. Jag ska göra kaos med dem. Jag visste inte vad jag skulle göra med min fakking transit. Det slutade i alla fall med att jag kom ihåg att jag hade en reservdelsbil stående.
om vi snackar skoterdelar/mattor och skotrar så är det enligt mina erfarenheter billigare i finland än sverige. speciellt nya mattor tex en powderclaw matta passande en crossfire.
2000kr billigare i suomi