Det där är en backventil med ett grov filter som ska sitta på sugslangen. Slangen är ganska lång för att den där historian ska ligga ganska långt bak i tanken. Du bör ta i sär och rengöra förgasarna gundligt. Ta lösa alla munstycken och nålventilen. Rengör med benisn alt breakcleaner och blås även med tryck luft.
Skulle detta inte vara felet så är jag tyvärr ganska så säker att du har pyspunka på en cylinder. Mindre än 1 kg på komp mätaren kan var nog.
Det är ingen ojämn tomgång. Går hur bra som helst just nu, bara att det blir konstig " nervarvning " när man kör och sen stannar.ehhmmm... han hade ju fått ordning på felet? det enda som strular nu är väl ojämn tomgång? menar du att skit i förgasaren eller dåligt komp kan vara anledningen till ojämn tomgång?
Okej. Blir att ta lös ikväll eller imorn och sätta dit den. Kan man dra ut själva slang tappen som slangen sitter i så hela slangen följer med?Det där är en backventil med ett grov filter som ska sitta på sugslangen. Slangen är ganska lång för att den där historian ska ligga ganska långt bak i tanken. Du bör ta i sär och rengöra förgasarna gundligt. Ta lösa alla munstycken och nålventilen. Rengör med benisn alt breakcleaner och blås även med tryck luft.
Skulle detta inte vara felet så är jag tyvärr ganska så säker att du har pyspunka på en cylinder. Mindre än 1 kg på komp mätaren kan var nog.
Motorn kan skära ifall man kör med sprickor i dom. Kan tänkas att det inte är jättebra att köra med glappande reeds heller. Inget man gör i onödan direkt.Okej, blir att titta upp dom till veckan.
Vad skulle kunna hända med motorn om dom är dåliga och man fortsätter ändå att köra? vad kostar nya?
Ok, men är det bara 800:an som det gäller eller rent allmänt?Köp inte enbart Reedsen... vill man behålla effekten så köper man Original... alt kan du kombinera Boyesens "stålinsugsgummin" med originalreeds!
Med Boyesenreedsen tappar du effekt, samma med Vforce3 på 800R
/F
Jag har varit med och bromsat massa 600cc och massa 800cc, oavsett märke.. och vid 90% av fallen så ger Boyesen en effektminskning.. Det som dock verkar fungera är deras Powerwings! Då får man bättre effektkurva och finare gasrespons!Ok, men är det bara 800:an som det gäller eller rent allmänt?
reedventilerna är backventiler och inga filter.Var in hos min ÅF idag och dom sa att det bara är ett filter, alltså ingen backventil. Fått svar på mina frågor nu så ni behöver inte svara!