Vet inte hur mycket soppa jag kört upp. Den är ju otroligt snål får man ju säga. Vad gäller tröttheten som jag upplever så tror jag att det beror på variatorkalibrering och drevning snarare än motorn. Ska ju dreva upp till 23 så få se vad det gör.
Det blir nog svårt eftersom det enligt ÅF inte fanns nån uppdatering som dom visste om. Vidare så sas det att om motorlampan tänds men slocknar efter omstart så finns ingen felkod lagrad. Kan det verkligen vara möjligt? Eftersom jag är mekaniker själv (lastbilar dock) så tycker jag att det låter märkligt. Är van att felkoder kan lagras utan att nån lampa har lyst överhuvudtaget. Kan väl oxå säga att där jag jobbade tidigare så var det kundmottagaren på verkstan som informerade kunden om att det fanns servicemeddelanden att göra på dennes fordon. Inte tvärtom.se till så att dom lägger in uppdaterade programvaran i din maskin, har hört från flera som först upplevt maskinen som trött att det blir stor skillnad efter uppdatering
Jo vid nästa skoterbyte. Maskinen är ju fullt körbar så jag kan ju använda den iaf. Men det är irriterande att få motorlampor som tänds osv EFTER 1.a service. Det problemet hade jag inte innan. Frågade om dom varit och pillat i nån kontakt eller så men så var icket fallet.Låter ju helt otroligt, funderat på att besöka en annan ÅF?
Jo speciellt när an ofta är ut o åker ensammen på ställen som inte är nära en plogad väg...Dubbelkolla kontakten till ljuddämparen? Den har kanske varit lös vid service. Man blir ju alltid rätt nervös när det lyser varnings lampor till höger o vänster....
Nej, det är omöjligt, en lössnöare kan inte gå så billigt...Var på en 25 mila tur i veckan med c.a 17 mil ospårat. 2 liter milen och 2,6 % olja.
Vi har ett ruggigt före här. Man sjunker ju knappt nånting alls,och snö finns då så det räcker. Har kört skoter i 25 år och kan inte komma ihåg när det var så här kompakt snö sist. Om det någonsin varit det.Nej, det är omöjligt, en lössnöare kan inte gå så billigt...