Rs 600 -11 som går dåligt!!

nikkeolsson

Aktiv medlem
23 dec 2010
78
0
6
Piteå
Har en -11s Rs motor som går att köra ett tag sen börjar den gå dåligt som att den får för lite soppa, (vita stift) ifall man kör sakta runt lite för man åker ut går den att köra lite längre men börjar till slut gå dåligt!
Kan de vara soppa pumpen? Eller vad tror ni? Power jeten ska va pluggad.

Mvh Nikke :)

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
omöjligt är det inte men inget jag varit med om.

Jag har bara renoverat en rs motorer så jag har ingen direkt erfarenhet av dom men har för mej men inte säker om det är på rs som trottlarna brukar gå sönder och vad som händer då vet jag inte men skulle tro den drar luft förbi dom = för mager.

Annars kolla allt det vanliga som insugsgummin, övrig tjuvluft, skit i förgasarna felbestyckat mm

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
låter väldigt skumt att den bara inte ska få soppa när den är varm?
Kolla genom gasarna och reedsen är mitt tips.
Min RS har då aldrig haft problem och jag har pluggade power jets!

Brygg

Välkänd medlem
9 sept 2009
2.672
12
38
Jämtland
Och för att dom fryser ibland och då skär den.

Men den blir enligt vad vi fick höra av någon motor guru när vi höll på med en kompis 600rs att dem blir mycke mesigare utan dom. blev tydligen inte lika rapp.
Vi provade alldrig utan så jag jag vet inte om det stämmer.
Men vi blev rekomenderade att ha kvar dom.

Han sa vill du inte ha power jet köpa en 600SDI =)

R

RevMan

När en kund ville köpa stora tanken till en RS för ett par år sedan fick jag instruktioner att man ska använda den korta (standard) bränsleslangen även med stora tanken för att annars orkar inte bränslepumpen leverera tillräckligt med bränsle.

Ellsworth

Välkänd medlem
17 nov 2007
880
0
16
Skellefteå
Anledningen till att man pluggar powerjetsen är för att gasarna har en tendens att frysa med dom på (iaf med open lysbulan).
Men effektmässigt är de ju ingen skillnad så länge man bestyckar om osv.

widell1111

Välkänd medlem
11 okt 2006
692
0
16
sundsvall
Drar upp denna tråd... Kan nån förklara för mej gärna med bild vart powerjetmunstycket sitter? Har nämligen skaffat en rs -10 Som jag misstänker att dom är pluggad har öppnat och kollat i förgasarna,justerat in dom osv! Men huvudmunstyckena är 260/270 som jag fatta det så ska man gå upp till 360/370? Skotern går men tycker att den känns klen på fullgas. Har inte plågat den ännu eller så. då jag känner det som att jag köpt grisen i säcken....