Hjälmtips?

Mxzzz

Välkänd medlem
12 mar 2010
198
0
6
Sorsele
Scott 89xi är oxå riktigt bra, skit lätt att byta glas och ja köpte dom för 349 kr på stenmarks.

TobbeE_87

Guest
18 feb 2005
786
0
16
37
Sollefteå
Köpte airoh stelth, moon racer vit design, och scott thermomax med vindskydd i neopren som går ner en liten bit över kinderna. Har bara använt dom 2-3 gånger nu på vårkanten, men tycker de känns som en klockren kombo, inga tendenser till vinddrag nånstans, å hjälmen är så lätt att man nästan inte känner av den alls, jag är supernöjd hittils.

lajnus

Medlem
26 sept 2009
42
0
1
Luleå
Tjenare, rekomenderar starkt Fox V3an. använder en sån själv nu och är riktigt nöjd!, riktigt skön hjälm, hyfsat lätt också vilket är bra. mycket ventilations hål som kan vara jobbigt på vintern, men då är det bara slita ur inredningen och tejpa för dom. körde med Xlite hjälm tidigare som jag kan tipsa om också, lite lättare än fox V3 men kostar dock lite mer. det är värt lägga pengar på en bra hjälm som väger lite.
mvh

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Åker med airoh stelth och är överlägset den skönaste hjälm jag haft(provat det mesta) men vi har ju alla olika skall form så det är ju bra att prova innan man beställer men det är svårt eftersom de formar sig efter en tids användning. har för övrigt bara positivt att säga om att beställa från dirtbikexpress.

asker

Staff member
Moderator
9 jan 2005
14.297
1.117
113
Stora Blåsjön
Kör också med airoh stelth hjälmen och jag gillar den skarpt! Ska dock tilläggas att de 2 första helgerna var den inte speciellt skön men nu sitter den helt perfekt. Misstänker att dom som inte gillar den hjälmen har använt den för lite...
Dock är skärmen lite vek men den är rätt tunn också så det är väll inte så konstigt.
Och vikten är verkligen skön, man känner knappt av att man har hjälmen på huvudet.

E

ejwbegysv

Efter en mindre olycka med en alldeles för tung hjälm satsade jag på en Airoh Stelth också.. Den trycker som sagt ordentligt på kindbenen i början men efter 1 säsong så märker jag då inte av det mer..

"Sol"-skyddet är otroligt vegt och gick sönder första helgen efter att jag lyfte hjälmen i skärmen... En ny kostade 760kr!! Enligt utsago från handlaren så är det ett smart drag att köpa en extra direkt när man köper hjälmen för att få samma grafik (som ändras varje år i stortsett).

bonde456

Välkänd medlem
10 mar 2009
728
0
16
kompisen framför körde över en snöhög och sprättade en sten i 2cm storlek mitt på hjälmen,
det tog inte hårt men slog bort en stor färgflaga.
det hade jag inte väntat mig av en Airohhjälm i den prisklassen.

kipper30

Välkänd medlem
5 apr 2011
276
0
16
Arvidsjaur
Det lät ju fan inte bra :/ ingen som har nån erfarenhet av fly F2 carbon tror jag den heter?
Jag har testat den hos åf. Men jag tyckte att utsidan alltså själva skalet såg stort ut (?)
Nån som har en? Vad tycker ni?

lajnus

Medlem
26 sept 2009
42
0
1
Luleå
jag fick med en extra skärm till v3an, antar att de medföljer till alla fox v-serie hjälmarna vilket är rätt bra om en skulle gå sönder
mvh