Recensioner Skidoo mxz 1200 xr

Mxz670

Välkänd medlem
10 okt 2007
610
1
16
Okey det är så alltså! Konstigt att man inte hört något om det på de svenska forumen. Får man fråga dig bcool om din bränsleförbrukning/remförbrukning?

Tomgågen på era 1200:eek:r är den helt och hållet jämn och ingen tillstymmelse till småsuckar om ni förstår hur jag menar?

Ska hur som helst lämna in maskinen här framöver då jag har pratat med dom om mina problem.

pezon

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.462
1
38
Jag vet av en till doo 1200 som tar rem. Även på den så står motorn inte riktigt rakt. Det verkar som om allt stämmer så ska remmen hålla länge.. men självklart är nått fel så går det illa för remmen.

4

426H

Okey det är så alltså! Konstigt att man inte hört något om det på de svenska forumen.
Det där resonansljudet som dom amerikanska pensionärerna på dootalk pratar om uppstår ju vid 5000 varv, alltså i farter runt 25 km/h eller så. Har du inte tänkt ligga och pressa led i 25 km/h så är det inget du kommer att störa dig på.

Tomgågen på era 1200:eek:r är den helt och hållet jämn och ingen tillstymmelse till småsuckar om ni förstår hur jag menar?
Helt jämn tomgång på min maskin.

bcool

Välkänd medlem
20 mar 2008
5.277
5
38
Luleå
Min tar inte rem, har kört sönder en vid en fastkörning, men då hade den gått 170-180 mil.
Angående bränsle och variatorskrammel så är det skrivet en del här på forumet. Jag har redogjort min exakta förbrukning där. Minns inte vad tråden hette, men den handlar om nån touring med 1200-motorn.

Nån som upplevt att dom tagit mycket olja?