Inställning oljepump Rotax 503

chrysler60

Ny medlem
7 mar 2011
4
0
1
Hej!
Har bytt gaswiren på min SLE -95:a men tyvärr klantade jag mig förstås och glömde märka ut hur armen på oljepumpen stod...:worried: Nån vänlig själ här som vet hur det ska vara?

gurraa

Aktiv medlem
25 jul 2010
52
0
1
vet inte exakt hur det ser ut på den där men det brukar vara ett streck på pumpen och ett på armen och dom strecken ska vara mot varann i såfall :)

snödräparn

Välkänd medlem
26 sept 2007
1.002
4
38
53
Boden
vet inte exakt hur det ser ut på den där men det brukar vara ett streck på pumpen och ett på armen och dom strecken ska vara mot varann i såfall :)
Dom ska vara mot varandra (strecken på armen å pumpen alltså) när du håller in gasreglaget pyttelite så vajerslacket försvinner. Om du har instruktions boken till din maskin så står det där,annars finns ju instruktionsböckerna på ski-doo.com.

chrysler60

Ny medlem
7 mar 2011
4
0
1
Dom ska vara mot varandra (strecken på armen å pumpen alltså) när du håller in gasreglaget pyttelite så vajerslacket försvinner. Om du har instruktions boken till din maskin så står det där,annars finns ju instruktionsböckerna på ski-doo.com.
Tackar! :) Det stod ingenting om det i instruktionsboken jag har men jag hittade markeringarna efter lite rengöring.