Warrior -07

Honung

Välkänd medlem
26 feb 2007
728
2
18
Östersund
Marginell skillnad men det syns. Ska plåta när jag har kört mer. Dock så brukar Yamaha äta slides som fan i början och sen blir det mindre. Var så på vipern, den korta monon (fast jämn nötning på den) och Mountain maxen.
Nu vet jag inte om detta är helt sant men läste på ett annat forum att de färgade slidsen slits fortare en de vita och svarta men jag måste ju säga att det ser snyggare ut:) Själv har jag oxå problem på nytron med slitage men som du säger verkar det som de slits mycket från början och sen händer det ingenting:confused:
 

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Nu vet jag inte om detta är helt sant men läste på ett annat forum att de färgade slidsen slits fortare en de vita och svarta men jag måste ju säga att det ser snyggare ut:) Själv har jag oxå problem på nytron med slitage men som du säger verkar det som de slits mycket från början och sen händer det ingenting:confused:

Körde med svarta från duells tidigare, de var de som höll i 40mil typ, att de blev blåa nu var bara tillfällighet de hade svarta och blå orginal.

Ola
 

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Dock så brukar Yamaha äta slides som fan i början och sen blir det mindre. Var så på vipern, den korta monon (fast jämn nötning på den) och Mountain maxen.
Körde ett par mil i helgen, lite snö på isen så jag tog det rätt lugnt typ unde 70 km/h. Luktade plast som fasiken när jag stannade, mina polare kör ski-doo "fortfarande" så de började klaga på lukten. ca 2mm slitage mitt under slidsen suck..... körde flera mil och över isen även på vägen hem då verkade den inte gå varm, kanske den har nött in sig har monterar extra hjul och is-rivare så nu är väl nästa att byta boggie.

Ps.Har mycket slapp matta, måste spänna på lite den vill rappa lite trotts att jag har fönsterdrift, blev bra fäste när jag kapade kammarna.



Ola...
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Kör du med för lite spänning på mattan finns det riska att plasklossarna längst fram på skenorna går åt.Har kör 20-30 mil med mina slides och dom är rejält slitna. Skall kolla om det fortsätter eller upphör. Brukar ju stanna av när det är 3-4mm kvar på dom.

Hjälper små hjulen då ? Är det Yamaha orginal eller nå annat ?

Fattar inte att det kan vara så här stor skillnad mellan den korta och långa boggien :-(
Men å andra sidan 38mm matta är ju lite högre vilket kan bidra.
 

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Hjälper små hjulen då ? Är det Yamaha orginal eller nå annat ?

Fattar inte att det kan vara så här stor skillnad mellan den korta och långa boggien :-(
Men å andra sidan 38mm matta är ju lite högre vilket kan bidra.
Köpte de från återförsäljaren, tror att de är orginal, kostade 800kr inkl,monterings fästen enkel montering. Ja de hjälpte slitaget blev jämnt fördelat över stor del av slidsen

Ola
 

berrob

Välkänd medlem
25 jul 2007
3.324
1
36
Luleå
Har inhandlat hjulen, dock ej monterat. Har noterat att slides slitaget har stannat upp nu när det är kvar ca ~3-4 mm på dom.... Säkert kört 30 mil utan att det gått nå mer slides nu.
 

matte.s

Välkänd medlem
29 aug 2008
134
0
6
Östersund
Min phazer brukar gå upp mot 11.500rpm. Tillslagsvarv runt 4500-4800..
fast körde dock på en is med 25mm matta... gick knappt 10km/h tror jag.. stog bara och spann