Polaris IQ 440/660, vill inte gå i ordning. HJÄLP!

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
låter bra att du fått till den:) vad har du för toppar på nu?..
ska nog ta å smacka dit en termostat i min oxå.... känns som att den vill blöddra till ibland i snö..men har gått bra än så länge iofs:)...

du ska få färg på stiften efter typ nåra min bara..jag fick färg efter bara 500m körning... sen så vet du ju inte hur fett/snålt den går på mainjetten förrän du hållt stumt i kanske 20-30sek eller nånting..... lr låtit motorn jobba en stund:)..
oftast så kan oljefilmen i motorn ge efter vid mellanregistret..då den går oftast som snålast då.. så se till att få nålen korrekt..tror dock mitten är riktigt bra.. testa höj upp den ett snäpp å se om den går bra dära..gör den de så är du ännu mera "safe" så att säga..

annars hadu typ samma bestyckning som jag har på min maskin..jag har 320 på mainjetten.men då har jag dialajet..vet inte hur mkt den ger i enheter?
 
P

powq

topparna är lösa dome's, högre komp än orginal. har inte koll på kompförhållande, men jag mäter ca 10 kg med kompprovarn.. borde ha mätt geometrin i toppen när jag hade lös den, men lätt att vara efterklok.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
hehe okej... bara du kör med 98oktans rum och kör med 98 soppa så du inte bränner dina kolvar...
du kan ju testa köra med 98 oktan..funkar de.kör på de.. den är väl inte såå kännslig nu när du inte har dubbelrören..oftast då de brukar bränna kolvar osv när de bildas lite mer värme än vanligt..samt om man tagit ut effekt i motorn..
 
P

powq

japp, kör bara 98 oktan. men jag tror att jag ska prova bestycka upp till 420-430 och se hur den går. Vill hellre köra lite safe.
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jaa safe är alltid bra:) se till att bara inte gå för fett..du tappar HK så de bara sjunger om de...

hade jag varit dig hade jag kolla mina stift vid kring -10 vars man oftast är å kör... då ska dom vara gyllenbruna.. då kan du gå upp en enhet på mainjetten. i den mån att du checkar rätt..alltså far ut på nån sjö..håller stumt i 20-30sek.slår av i farten å nyper bromsen..då ska dem vara gyllenbruna..detta är inte heller optimalt..men där ser man iaf på ett ungefär..

sen..håll halv gas..något mindre.. detta oxå kring 20-30sek och då får du ut hur ditt mellanregister ser ut.. oftast där oljefilmen brukar spricka.då folk inte kikar så mkt på hur mellanregistret funkar..detta måste du justera efter huvudmunstycket.. då mellanregistret justeras med nålen..detta ska man vara riktigt försiktig på dock..

du kanske vet detta.men jag brukar alltid beskriva när de handlar om bestyckning.för de kan bli förbannat dyra hästkrafter man söker efter:)..
 
P

powq

pro_fxr, jag vet :)

Bjuder på en bild från lördagens körning. :becky:
 

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
antog de..men tar alltid de säkra före de osäkra..vill inte att nån av våra kära kompaner inom skotervärlden ska gå å skruva så rasar de direkt för att ja inte glappade nog mkt;)...

riktigt fint.när kommer de lyse dit då?;)