Placering av regskylt

Snötorsk

Medlem
17 dec 2008
22
0
1
Som smålänning visste jag inte ens att det fanns skoterpoliser :eek: Nu har jag beställt ny skylt, när jag köpte skotern satt skylten på tunneln.
Det lönar sig att läsa på forumet, jag kanske har sparat 1500:-:)
 

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
blev nyss bötfälld idag för att min skylt inte satt på utan hade den i ryggan säcken i 3 bitar för den gick av när jag skulle ta av den och flytta den från tunneln upp mot synliga regioner, men ap app 1500kr i böter! sen sa han nått om att min skoter inte varit påställd sen 0sent 06 min är en 07:a utan att jag visste det! så jag har stått och betalat försäkring i onödan nu i ett halvår sa han, men det släppte han bara jag åkte hem och beställde en ny plåt plus att jag skulle påställa den
 

Stoft

Banned
13 nov 2006
2.596
0
36
sen sa han nått om att min skoter inte varit påställd sen 0sent 06 min är en 07:a utan att jag visste det! så jag har stått och betalat försäkring i onödan nu i ett halvår sa han, men det släppte han bara jag åkte hem och beställde en ny plåt plus att jag skulle påställa den
Känner igen det där, far min fick 1200:- i böter för att skotern inte var påställd.
Trodde inte att man ställde av skotrar men förra ägaren hade tydligen gjort det?
 

sleepy

Välkänd medlem
3 mar 2008
188
0
6
MLG
www.garaget.org
ja det är helt sjukt här har man betalat försäkring i flera månader som inte ens gäller i slutändan, knepigt att int försäkringsbolagen talar om det eller inte min har ju aldrig varit påställd enligt dom, jag är andra ägaren men hon som hade den tävla 2-3ggr med min och då behövs väl int det förstår jag men men nu är den påställd och ny skylt e på g
 

xLas

Välkänd medlem
10 feb 2008
1.565
2
38
Kalix
Själv hade jag problem då jag köpte mig en Indy Sport GT..
Kommer inte riktigt ihåg hur det var men jag kunde då inte äga den då jag var minderårig så den flyttades till farsan och då var den inte påställd eller nått sånt och vi fick sitta å betala dubbla kostnader av nån anledning. Men det fixade sig då jag sålde den, fick tillbaka pengarna vi hade betalat i onödan.

Det var helt åt helvete de där :/

Resterande skotrar får stå på farsan i 1 år och 2 månader till :)
 

AD_

Välkänd medlem
10 mar 2009
1.080
0
16
Arjeplog/Värmland...
Spinner vidare på denna tråd, så slipper jag starta ny tråd inom samma ämne.

Klistrade på min nya skylt på ovan på mätarhusen, (syns väldigt bra).

Nu till min egentliga fråga:
Nu sitter det två skyltar på skotern.
Den gamla skylten sitter kvar på tunneln. Behöver jag ta bort den? (Tänkte om det blir konstigt om nu polisen ser skylten först på tunneln och tänker ge mig böter för felaktig placering och sen ser den bakom rutan?)
Om jag behöver ta bort den, hur tar jag enklast bort den för att slippa limrester på tunneln?
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Inte behöver du ta bort den på tunneln inte. Tror du får en klapp på axeln istället och dom säger att det är bra att du har flera plåtar ;)
 

Stins1!

Välkänd medlem
15 mar 2008
5.264
10
36
Sundsvall
Man ser den ju knappt. Så här har ja på original huven, tror ja ska beställa en reg plåt till crosshuven också.



Du tycker nog inte det är så fult när du får 1500kr i bötar ;)
 

Zozodafolda

Aktiv medlem
7 nov 2010
50
0
1
Kiruna
fan har också tänkt på, min sitter nu på insidan av rutan som är genomskynlig, jag ska köpa en låg svart ruta och då kan man ju inte sätta den där! på huvet är ju uteslutet. men om man nu får en surjävel till snut vad kan man få i böter för det? den nya blir förmodligen på bandtunneln, skulle jag tro. får man en böter så får man väl ta det då! men vad är chansen?
 

snodddas

Välkänd medlem
23 jan 2010
1.846
4
16
Lappland
Släng den i lådan sen stoppar dom dig har du just köpt skotern och väntar på få in den i värmen så du kan klistra.
 

J.Eriksson

Välkänd medlem
30 apr 2010
986
1
16
Boden
Det är ju bara läsa lite högre upp så står det att man får 1500 spänn i böter om man har den på tunneln
 

Zozodafolda

Aktiv medlem
7 nov 2010
50
0
1
Kiruna
Det är ju bara läsa lite högre upp så står det att man får 1500 spänn i böter om man har den på tunneln
jo såg det före men råkade skriva det iaf för att jag råkade ha det i skallen:p


nee men fan man får se vart man sätter den finns det ingen som har bild på vart dem satt den lagligt på en polaris med IQ chassi?

dessutom har jag aldrig blivit stoppad av snut i Kiruna fjällen, om man inte är på rautaspremiär eller runt någon skidanläggning.
 
Last edited: