Placering av regskylt

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Har lite problem med placeringen av regskylten. Enligt lag skall den tydligen sitta på huven, men det känns väldigt fel att fästa den på en helt blanksvart huv. Hur laglydiga är ni när det gäller placering av skylten?
 

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
55
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Hmm, tror inte att det är huven som är lagstadgad, däremot så skall den vara fullt synlig då man står framför skotern. Har man den felaktigt och man möter griniga poliser så blir det böter.

Jag har min efter kanten på rutan, sån där pytteliten självhäftande sak.

Har sett dem som har dem längst fram på buken, är synligt då man står framför skotern, alltså lagligt.
 

LindeMan

Välkänd medlem
4 aug 2007
804
0
16
Har bekymer på min jag å då den sitter på rutan org men rutan satt där i 2 dar sen åkte den väck, men stannade grannen "lokala polismästarn" å förklarade läget å sa att jag ville ha den bak på tunneln "uppåt så att säga" vilket han inte tyckte va nå bekymer då många har dom innanför rutan å e betydligt svårare å se, enligt han så skulle de till en riktigt grinig konstapel innan de blir nåt för en felaktigt plaserad skylt, bara den finns där.
Kom på att ha testade tom min då ja körde utan tom.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Skulle vara lättare att isåfall ha den ovanpå tunnelförlängningen, om det nu är någorlunda lagligt. Detta är nog ett välkänt bekymmer :(
 

motor ålle

Välkänd medlem
26 nov 2006
266
0
16
Ö-VIK
när vi reggade min (xlv 540 ) så fragade pappa dom om man inte måste ha reggskylten fram på huven då sa dom nää det tror jag inte men det ska nog inte göra något
 

PontusSandberg

Välkänd medlem
27 feb 2007
1.292
1
16
Kalix
Finns ingen lag som säger att den ska sitta på huven, den ska bara vara synlig från 30 meter framför skotern.
Själv har jag min längst bak på tunneln, vänster sida.
 

Hellboy

Välkänd medlem
25 okt 2004
2.255
5
38
Ske-å
Nja eller ja kanske, det står endast att skylten ska vara synlig framifrån, sen kan man tolka det hur man vill och det kan även farbror blå och dom har alltid rätt...eller hur det nu var.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Fäster den ju mycket hellre på tunneln eller förlängningen, men någon nitisk polis kan tydligen alltid klaga. När den satt innanför rutan dög det tydligen, men nu är ju rutan borta, så..

Det står "sätt på skoterns framsida" i brevet jag fick med skylten, så det är väl bara att fästa på huven då.
 
Last edited:

HenkeEdge

Välkänd medlem
18 jan 2006
1.754
0
36
Sandviken
Gäller kanske att inte ha en kolsvart Cobra-ruta då bara ;) Min skylt sitter bakom rutan med. Kör man uppe i fjällen så brukar jag se till att ha orginalrutan på.
 

Thundercat-1140

Välkänd medlem
3 maj 2008
232
0
16
Bräcke
Har lite problem med placeringen av regskylten. Enligt lag skall den tydligen sitta på huven, men det känns väldigt fel att fästa den på en helt blanksvart huv. Hur laglydiga är ni när det gäller placering av skylten?

Klistra den i pannan på hjälmen så e den synlig!!:D skämt
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Tror inte skylten gör så stor nytta att sitta på rutan när rutan ligger i garaget :p

Är väl så illa tvungen att ha skylten på huven, huga.
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Det är just det som är problemet :( Allra mest på en blanksvart huv.

Nu när man har en nitisk polis här också :eviltongue:
 

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Bara man fått sätta den på tunneln hade problemet varit ur vägen. Få se nu om den hamnar på lyktkåpan eller något. Huvens ganska platta utformning gör den däremot svår att se framifrån hursomhelst.