Zrt 600

crt

Medlem
17 feb 2009
26
0
1
Västervik
Har en Zrt 600-97
Lite problem med den,hög tomgång 3500-4000 varv har kollat insugsgummin+packboxar inget fel.
Sedan när den blivit varm vill han hacka lite sedan har den blivit lite slö på mellangas men kommer bra vid fullgas,någon som vet.
Tacksam för svar.

villkatta

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.224
6
38
59
Täfteå, Umeå
Jag har samma symdrom på min zrt 600 95. Går inte få ner tomgång på. Gasar jag till så skenar den. Ser inga tjuvluftkällor.

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.905
888
113
Kramfors
1. Test Starta motorn och när den går så gämt som möjligt på tomg spruta startgas runt insugs gummin och lyssna om motorn reagerar på detta.

spruta sedan även direkt bakom svänghjulet, mot pacbox vev ,,går att fippla in spraypipen där bakom , finns ett hål där man ser svänghjulet,

Samma sak bakom variatorn blåser man på......

Får man ingen reaktion på dessa ställen så får man vara glad då,,,:D

Nästa steg är att grunställa förgasarna typ kolla att tomg blandskruvarna sitter kvar,,(inte vibrerat lös) och ställa dom på samma utskruvade varv...,,Ställa in trottlanas höjd till exakt samma , Detta ändrar sig flera ggr under vintern!! Bör kollas fler ggr undervinter när man har vire hissning av trottlar !!

Nästa steg är att fippla isär förgasarna och rensa alla munstycken och kolla att flotörer inte läker,, Allmen koll av förgasare.

Kolla även så reedmembranen är ok....