zr 800 ägare!!!

zr800_01

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Gällivare
Finns det nå zr 800 ägare här på forumet?

Hadde varit fint att få ubyta lite erfarenheter,bolla ide:er på modifieringar osv

Vad man kör på förförgasarbestyckning, v-kitt, ev problem osv

ni vet väl att det blir kolvbyte på zr800
-01....på garantin så får man -02:ans kolvar.




 

Rotsa

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
hagfors sverige
har sänkt nålen ett hack,annars orginal.styvare fjädrar i boggien både fram och bak,det blev bättre efter leden.Har själv en 01:a,vad menar du med kolvbytet, är det fel på orginalet.
 

zr800_01

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Gällivare
jag har kört på 410mj ist 430mj som är orginal, den surade som bara den på vårkanten med 430mj.
Har en här i samma "by" som kör på 410mj å även sänkt nålen ett hack.
Han har tydligen pressat över nån sjö i -25 några ggr å menar på att det håller....
Men det är väl kanske inte att rekomendera...=)
Kan tillägga att jag kör på ca 300 möh.

Nu blir det att byta tillbaks då det vankas kallväder, så man är på den säkra sidan.

Jag ska v-kitta min.
Jag är i valet å kvalet om jag ska köpa heelklickers lr d&d....d&d vikterna går på 1700kr tror jag det var...å heelklickers på 2995kr men då följer det med 3 st fjädrar + att man kan laborera i all oänlighet...
Jag vill gärna bara "bolt on" så därför överväger jag d&d
Nån som har v-kittat sin 800:a?
Åsikter???

Kolvarna har tydligen visat en tendens till att spricka hos trimmarna "over there" så därför sätter de 02:ans kolvar som bla är grövre.
Sen tror jag det hadde med kolvbulthålet var lite "felplacerat", nåt i stil med onödigt tryck på avgas sidan.

vad kör ni på för pilotmunstycken?
Vad sitter det orginal?

///J-P
 

Rotsa

Ny medlem
1 jan 2000
4
0
1
hagfors sverige
Har provat att gå ned ett steg på pilotmunstycket,då blev den orolig på tom gång och svarade inte som den skulle på gasen .Kommer ej ihåg vad originalet är.Provade Heelclichers på en Storm 800,jävlar vilket drag men totalt värdelöst i skogen och efter den knixiga leden.I dragracing sammanhang är dom säkert jätte bra.Ska byta till lite tyngre vikter,då min vill övervarva en aning
 

zr800_01

Medlem
1 jan 2000
28
0
1
Gällivare
Under inkörningen förra vintern (tog ut en fjolårsmodell) trodde jag att den skulle "sluka" soppa, men den är väldigt snål för att vara så stor.
2liter milen är inte omöjligt på denna maskin.
Och närmare 3liter milen om man ligger å pressar/pumpar.
02:an har ju efi så den kanske är turstigare...
Jag är MYCKET nöjd med min zr800!!!
Det är en väldigt lättkörd 800:a, den väger ca:226kg torr.

Jag har kört 140mil med min och jag har inte haft några problem ännu....
Funkar finfint...=)

Jag har en bekant som har en likadann skoter som jag, han e åxå jäkligt nöjd...
Så jag kan då bara rekomendera köpet!

Å vad ska man kolla på då?
En 02:a borde ju inte ha hunnit gå så där våldsamt långt....men den KAN ju ha gått våldsamt hårt (har sett exempel på sönderkörda "fritidsskotrar" på en sesong).
Vet ju inte exakt hur kunnig du är, men känner du dig osäker så tycker jag du ska lämna in maskinen på genomgång på en verkstad då det handlar om ganska mkt pengar.

Finns väl inga direkt barnsjukdomar som jag iaf känner till....
Har hört att chassiet iaf ska hålla det mesta...

Kolla runt på hos arctic återförsäljare om de har inne nån NY fjolårsmodell, kan få kanonpris på en sådan.

Det är ju alltid kul med nytt.....då vet man vad man har...=)

lycka till


Nu är det bara snön som saknas!!!
 

Grahn

Välkänd medlem
1 jan 2000
456
1
18
44
Norrlänska skogen
Jag gick ner till 45 i lågfart ett steg på huvudm.stycket, sen beställde jag spacerplattor+ kolfiber reeds från
http://www.fettbrosperformance.com
det gick på 1700:- med frakt, och då fick jag det hem i brevlådan..... prövade sedan att raca mot en std och han fick duktigt med spö... även mach Z som ville pröva sin lycka... }>