ZR 600 -02

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Nån som åker 02:s ZR 600 som kan meddela vad ni tycker om den? Gärna jämfört med andra märken. Kör för tillfället ZR 600 -98, funderar på att byta upp mig nästa år o är lite sugen på en 02. Funderar på hur stor skillnad det är mellan nya o "gamla" ZR:n.
 

sj00kan

Aktiv medlem
1 jan 2000
80
0
6
heehe

förutom höjt styre, krokar, breda fotsteg som är förstärkta, säkert något annat skoj med motorn som det alltid är..
kolla
www.arctic-cat.com
en polare har en sådan, jag kör också en 98s Zr just nu.. och den har börjat krångla "lite"

 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
zr

Ja det var närmast körmässigt jag menar. På papperet vet jag vad som skiljer dom åt. Har du kört 02:an? Är det läge att lägga 25 papp på att byta upp sig? Min 98:a funkar perfekt! Därför är jag brydd om det är värt pengarna att byta upp sig.
 

champ2

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
zr

jag kör zr 600 02 nu och den är väldigt skön i fjädringen... har kört både 99ans 600 och 01an och de e en klar skillnad. nu håller den iaf skidorna i backen så det går å styra me full gas... hade en 01 edge 600 före och den motorn känns klart starkare men har gjort acc test och det e ganska jämnt ändå. känns som om ja kör snabbare med zr:en efter led iaf, kanske vore annat om de vore bättre dämpare på edgen. skillnaden på 98 å 02 e stor skulle ja vilja säga, mer motor, härligare körställning och inte mycket skidres om man vill de...
 

Hajakz

Välkänd medlem
1 jan 2000
166
1
18
Östersund Sverige
Nice

Låter lockande! Har du kört någe lössnöåkning med den? Min ZR går fint i snön, har hört polare som åkt Edge som säger att den inte är rolig i lössnö. Den är svår att lägga ner o surfa med. Nåt som känns igen?
 

skoteridioten

Välkänd medlem
1 jan 2000
224
0
16
jag har hört tvärtom

Jag vet inte om jag förstog dig rätt nu men..jag har hört att edgen är helt underbar att kasta runt i snön!!
 

champ2

Medlem
1 jan 2000
14
0
1
zr

mmm de ja kan säga än så länge är ju att edgen var roligast i lössnön! den var faktiskt lättare att slänga omkring i lössnön även om arcticen också e en lättsam maskin i lössnö... trodde det skulle va lättare att fastna med arcticen i och med de breda fotstegen men har inte märkt nåt sånt än så länge, den tar sig minst lika bra som edgen...
 

skoteridioten

Välkänd medlem
1 jan 2000
224
0
16
mitt ryckte kommer från en...

...som kör just en mxz (ifs en 500..), han hade prövat en edge i lössnö en gång och sa att det var som natt och dag...
 

snopro02

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Japp!!

Jag har en ZR 600 (Snopro)-02.
har också en 00:a ZR600.
skillnaden mellan dom tycker jag är att man kan köra 02:an mycket lättare o snabbare överallt.
Jag har haft en 01:a R.A.V.E 800 men sålde den efter ca. 40mil. om du gillar att vara på banan eller led eller aggresiv utanför leden så tycker jag att Catten är klart bra, kanske bäst! MEN överväg en 440 för det är det ultimata..