Yttre vevlager Rotax 600 HO

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Blir tokig snart, jag hittar ingen vettig sida att handla lager ifrån.. Spelar ingen roll om dessa kostar 7-800kr styck. Motor ska ihop snarast!
Har borrat om blocket för oljesmörjning och skippar fettet, vilket känns helt rätt då den var ganska torr bakom svänghjulet och yttre pto-boxen hoppade ur förra året.

Letar då efter dessa fyra lager, som sitter på pto samt magsidan på en 600 HO motor ifrån -03 om det spelar någon roll..
Ni som vet vad jag pratar om, kan kanske ge något tips om vart man kan handla?

Mvh

speedo_4

Välkänd medlem
25 mar 2008
2.083
3
38
36
Fåker
Blir tokig snart, jag hittar ingen vettig sida att handla lager ifrån.. Spelar ingen roll om dessa kostar 7-800kr styck. Motor ska ihop snarast!
Har borrat om blocket för oljesmörjning och skippar fettet, vilket känns helt rätt då den var ganska torr bakom svänghjulet och yttre pto-boxen hoppade ur förra året.

Letar då efter dessa fyra lager, som sitter på pto samt magsidan på en 600 HO motor ifrån -03 om det spelar någon roll..
Ni som vet vad jag pratar om, kan kanske ge något tips om vart man kan handla?

Mvh
ÅF, finns dåligt med piratlager. Finns vissa som sätter stopp på skf lager och monterar in. Räkna dock med att du får betala för lagrena. Dom kostar drygt 1000 kr styck i snitt.

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
Jag kar kört en hel vinter med stiftade standardlager och oljesmörjning och det funkar klockrent i min 800.

Jeppolito89

Välkänd medlem
16 okt 2012
188
0
16
Jag såg det Gabbe, dock är jag lite för "kyckling" för att labba med det själv trots att det verkar fungera.. Jag har nu beställt lager ifrån marindemontering över telefon.

När ni plockat ihop era motorer har ni haft flänslåsning/lagerlåsning i lagret för att de inte skall snurra med veven? Eller är det överkurs? Fick just av mina yttre lager, men jävlar vad dom satt..

Gabbe1

Välkänd medlem
6 nov 2011
1.601
21
38
Ö-vik
När jag monterade min lager la jag veven i frysen och lagerna i ugnen (100º) sen gick det att skjuta på dem på axeln för hand, men man får vara snabb för inom några sekunder nyper det o sen sitter de (som du själv märkt) ordentligt.