Idag var jag och kollade på den. Ingen fin syn, kan räkna upp lite saker... revor i dynan, trasiga handtagsvärmare, trasig hastighetsmätarwire, tejpade handtag, trasigt draghandtag, stora hål på båda sidorna av chassiet, ingen avgaspacking på en pipa så den lät förjävligt, slut i dämparna, för lång bult till primärvariatorn, nitar överallt på fotstegen såg förjävligt ut, kändes som boggien blev sned när man gasade. Dessutom tror jag inte ett dugg på att den bara gått 570 mil.
Så då åkte man 35 mil i onödan, MEN när jag var och tankade på OKQ8 i Strömsund så rullade det in en mycket fin srx 600 -98 på släp, frågade han lite oseriöst om den var till salu och det var den för han skulle köpa någon familjeskoter istället. Inte en enda skavank vad jag kunde se, han sa att allt funkade på den och att den gick bra och var lättstartad. Sitter även en 32mm matta i mycket bra skick. Han var påväg hem till Tandsbyn (ca 3 mil från Östersund) så imorn ska jag åka och titta och provköra den. Den har gått ungefär 1100 mil, men det är ÄKTA mil och vad jag hört så går de här motorerna betydligt längre än så utan större konflikter. Sitter drag monterat och ägaren är väl ca 35-40 år med familj så jag tror inte att den är särskilt tuktad. Den har varit lite körd de senaste säsongerna och den har stått i garage på somrarna. Han vill ha 20 tusen för den, kanske går pruta en tusenlapp.
Är ju ändå nästan 130 hk, inte mycket mindre än 700an som ligger på ca 145 kusar.
Vad säger ni om den istället

?