Yamaha srx 700 negativt? positivt?

k-len

Välkänd medlem
12 jul 2005
8.891
38
48
36
mellansel
www.skoterlon.nu
Bästa Yamaha motorn någonsin. Tål bra med stryk och hänger på bra efter lite nyare 800or.

Men dämpningen är inget att hurra för. Inte heller djupsnö egenskaperna.

Jävligt snygg är den också:)

racefactory

Aktiv medlem
18 okt 2013
72
0
6
Bästa Yamaha motorn någonsin. Tål bra med stryk och hänger på bra efter lite nyare 800or.

Men dämpningen är inget att hurra för. Inte heller djupsnö egenskaperna.

Jävligt snygg är den också:)
Kul att höra :) Är en polaris fann så :) Men tänkte denna är förlängd och 51mm kammar så tycker den borde gå hyffsat i snön?

snötoken

Välkänd medlem
2 mar 2012
1.163
114
63
Har du tänkt köra lössnö så köp en annan skoter istället. Motorn är det absolut bästa med skotern, går svinbra och verkar tåla hur mycket spö som helst, har ägt en själv.

Men det är inte en lössnömaskin än hur mycket man försöker modifiera, monterar man i en boggi från typ rmk eller mountian cat går dom att framföra men fortfarande för tung vill jag tycka.

racefactory

Aktiv medlem
18 okt 2013
72
0
6
Har du tänkt köra lössnö så köp en annan skoter istället. Motorn är det absolut bästa med skotern, går svinbra och verkar tåla hur mycket spö som helst, har ägt en själv.

Men det är inte en lössnömaskin än hur mycket man försöker modifiera, monterar man i en boggi från typ rmk eller mountian cat går dom att framföra men fortfarande för tung vill jag tycka.
Okey. ah får kanske prova och se hur den är :)

Balkanboy

Aktiv medlem
25 sept 2008
65
1
8
44
Karlskoga
Du är snabb på leden. Kanonmotor med skön sång.
ägt en sån och grävt fram en sån. Rolig på led o skare

TommieZzZ

Medlem
18 nov 2013
8
0
1
Dalarna
Hoppas jag inte går alldeles off topic för mycket, men är en SRX 700 -02 en bra skoter för en nybörjare? Mycket mekande?

Kommer mestadels att åka efter led.

Mvh

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.907
889
113
Kramfors
Kolla kompet innan du slår till!! Låna alt köp en kompmätare före,finns på biltema. Kompet bör vara så jämt som möjligt mellan cylindrara 0,5bar skillnad är ok. Men obs håll full gas och dra lika hårt 5ggr på varje cylinder.
Hur mycket bar kompet är spelar ingen roll.

De är dyra motorer att laga om de går väck!!

racefactory

Aktiv medlem
18 okt 2013
72
0
6
Kolla kompet innan du slår till!! Låna alt köp en kompmätare före,finns på biltema. Kompet bör vara så jämt som möjligt mellan cylindrara 0,5bar skillnad är ok. Men obs håll full gas och dra lika hårt 5ggr på varje cylinder.
Hur mycket bar kompet är spelar ingen roll.

De är dyra motorer att laga om de går väck!!
Tyvärr redan slagit till. Men havirerar motorn så köper ja en helt ny motor skulle ja tro :)

RotaX447

Välkänd medlem
24 sept 2005
3.206
0
36
Boden
var köper du en helt ny motor till en srx?

har för mig att man ska vara extra noga med varmkörning.har en tendens att släcka stift annars

racefactory

Aktiv medlem
18 okt 2013
72
0
6
var köper du en helt ny motor till en srx?

har för mig att man ska vara extra noga med varmkörning.har en tendens att släcka stift annars
Japp dom har lätt att släcka stift men det är högklacks kit på förgasarna på denna :)

TommieZzZ

Medlem
18 nov 2013
8
0
1
Dalarna
Hur ligger priset till på en fräsch 700, 2002'a begagnat? Har kikat på blocket men finns inte en enda 02'a ute! Men en hel del 98or.