Yamaha Phazer

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Hej alla yamaha älskare

Har fundera på att skaffa mig en phazer vill helst ha en turbo här kommer lite frågor

Hur mycke soppan vill dom ha?
Funkar dom i djupsnö?
Lång eller korta modellen bäst?
Är mattan smalare än standard 38?
Kända fel?
Uppdateringar som måste göras eller vara gjorda?
Är dom luftkyla eller är de jag som fattat fel?

Hoppas ni kan komma med bra svar

Last edited:

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
Phazer M-TX har jag å den är som max uppe i 2L/milen turbo kanske vill ha mer?
funkar fint i djupsnön enligt mig
korta är alldeles för kort enligt mig.
mattan är 35cm bred
hmm 07an hade problem med boggien. den gick sönder lätt. sen så var returen ganska kraftig
dom är inte nå fläktisar:) vätskekylda.

btw turbon är inget man rekommendera till phazer om man inte vill meka ganska mkt.

flexröret går sönder å kan resultera i att skotern brinner upp m.fl.

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
har haft en mtx 09a och jag frågar bara en sak, varför i hela friden vill du ha en 80hk maskin med turbo som ger 120? och dessutom så är det delay när du trycker full gas, och tydligen är inte hållbarheten bra. Ne där gör du ett dåligt val, gå direkt på en nytro. pma mig sen när du har köpt nytron och ger mig beröm istället

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
mattan är 35cm bred
hmm 07an hade problem med boggien. den gick sönder lätt. sen så var returen ganska kraftig

btw turbon är inget man rekommendera till phazer om man inte vill meka ganska mkt.

Okey tack för den infon ska jag ha en måste de bli turbo och råkar den brinna upp så gör den de finns flera :)

har haft en mtx 09a och jag frågar bara en sak, varför i hela friden vill du ha en 80hk maskin med turbo som ger 120? och dessutom så är det delay när du trycker full gas, och tydligen är inte hållbarheten bra. Ne där gör du ett dåligt val, gå direkt på en nytro. pma mig sen när du har köpt nytron och ger mig beröm istället
Vi får väl se vad de blir har inte kolla så mycket åt nytro kanske får kolla lite

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
för det första så är det 140 hk å före andra så är en nytro mkt klumpigare än en phazer. så nog tjän ar du på att köpa turbo på en07as phazer än att köpa en 10 nytro i början iallafall sen kan ju diverse fel uppstå:p

glömde säga att om du ska köpa en nytro så äre en -10 då 08-09 hängde upp sig kraftigt på fotstegen

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
så du menar allvar att phazer är bra på snön? renegade och xtrim 550 är ju bättre, sluta svamla har haft alla 3 som jag skrev och jag hade tagit en nytro, bättre på alla sätt

lerling

Välkänd medlem
21 jan 2007
595
0
16
kiruna
mattan är 35cm bred

du säger ju själv att 07an inte är bra !!

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
du säger ju själv att 07an inte är bra !!
lol chilla ffs. nån som är lite känslig tycker jag. sa aldrig att 07a inte var bra sa bara att iallafall på rtx så går boggien sönder ganska lätt.

å visst tycker jag att den går bra i snön. med turbo lär den vara brutal!! vet ej hur det är med boggie på 07 mtx. skulle ha valt phazer med turbo framför nytro varje dag om det inte vart för risken att den går sönder.

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Kanske man kan köpa en kort och förlänga den till 136 som de är gjort på denna

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
den korta ser ju mycket bättre ut iaf i mina ögon, men varför har yamaha vändhjul som ser ut att vara från 80talets skotrar?

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Hur är phazern i allmänhet ?
Ett stort misstag av yamaha eller helt okey?
Service kostnader?

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
grym körställning bland dom bättre på marknaden, billig att äga drar lite. service oljebyte 1gång per år annars samma som vilken annan skoter.
en sak till många billiga turbokit finns att köpa.

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
grym körställning bland dom bättre på marknaden, billig att äga drar lite. service oljebyte 1gång per år annars samma som vilken annan skoter.
en sak till många billiga turbokit finns att köpa.
länkar till billiga turbokit även om du har till annat lul lul

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
Kom igen nu yamaha älskare behöver massor av info blir kanske köpa en snart bara jag hittar någon,
man får väl köpa utan turbo och hoppas de kommer ut någon beg turbo sats på blocket.

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
det är en sjukt bra skoter, skön att köra och drar inte så mycket, är dessutom billig att försäkra!
Skön körställning, bra kontroll över skotern när man kör, kan va lite spårig med orginalskidorna men det löser mtnskidor!

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
jepp. sku dom bara fixa bättre dämpare på mtx:n så skulle jag vara helt nöjd med min :p å då sku den nog vara mkt bättre efter leden också.

Desa

Välkänd medlem
11 dec 2010
516
0
16
Luleå
vågar man köpa en som gått 600 mil?
utan att vara gjort något på motorn?
Vars ska man börja passa sig för dom vilket mil tal?
Tanken är att montera turbo så

Emme.G.H.

Välkänd medlem
10 nov 2009
2.056
0
36
vid 1000 mil kan du börja tveka, å de är för att värdet kommer minska drastiskt.

Tullus

Välkänd medlem
13 jan 2009
2.042
3
36
Tullus/Östersund/Åkersjön
min hade gått 948 mil och det var inga problem, avskräcker dock folk från att köpa sen...
Första justeringen på motorn är ju vid 2500 mil och då ska ventilerna justeras så dom går nog utan problem 2-3000 mil motormässigt!