Yamaha Exciter-89

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
38
Luleå sverige
Hej funderar på att köpa en sån skoter.. Skulle gärna vilja veta vad ni på forumet här tycker om den nackdelar och fördelar?

Sen undrar jag om man ska satsa på exciter tvåan i stället är det stor skillnad på dom eller ej?? är den så mycke bättre?

MVH/Erik och God jul
 

mattias1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
83
0
0
hej
men jag skulle föreslå polaris då har du framvang än den termosdämpning som du har du har på en exciter 2.
men jag har ju en förkärlek till polaris.

 

parkan16

Aktiv medlem
1 jan 2000
60
0
6
38
Luleå sverige
jaså vad då är termosdämpning väldigt dålig eller?? förstår inte riktigt varför är den dålig??

annars då vad säger du om exitern då? om du har nån tips vill säga?
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Köp inte en Exciter, väldigt vingliga, dålig dämpning, håller inge bra, klent chassi, enda som man inte kan klaga på är väl motorn men den är inte kanon den heller....
Polaris, Lynx eller Arctic-Cat är nog att föredra i samma klass....
 
K

Kribba

Köp en lynx 3800 istället mycket finare och bättre dämpare och hela köret
 
P

Pär

Tydligen har vi massor av Exciterhatare här på forumet, varför frågar jag mig.
Exciter var en riktigt brutal racer på sin tid och vill du att den ska gå fortare går det att skaffa trimsats som ger 90 hk. "I princip lite portning, andra munstycken, kapat grenrör och en jackning av kolven på insugssidan." (som professorn skriver)

Att Excitern skulle vara vinglig beror ju mycket till föraren. Visst, den skulle kunna varit bättre men enligt mig är den fullt tillräcklig.
En stor del av nöjet är ju dessutom att man ibland måste luta sig lite för att klara en kurva. Det kallas körupplevelse!
Och vill man mot all förmodan ha en skoter som går "på räls" så köp en Jag Afs!

//Pär
 

Dann

Välkänd medlem
1 jan 2000
278
0
16
Sundsvall
Visit site
ja du. min exciter2-91 är min första skoter.
sitter 28mm challenger-matta på den.... rör sig en hel del faktiskt... som dom andra sagt så är den lite vinglig. är dessutom lite benägen att dra upp skidorna i luften. själv tycker jag det är kul men det är svårt att svänga utan dem i marken. dessutom så har jagi nga styrstål monterade på min så att svänga är svårt överhuvudtaget :)

jag kan iaf varmt rekommendera denna skoter.
accet är ju det roligaste som finns :)

 

horvar

Medlem
1 jan 2000
40
0
1
piteå sverige
>Köp en lynx 3800 istället
>mycket finare och bättre
>dämpare och hela köret

Jag skulle vilja säga köp INTE en lynx 3800, framtung, inte så vass som man tror
 

mickE

Välkänd medlem
1 jan 2000
704
0
16
Jag har tre krökta framdämpare hemma från Exciterframvagnen, tro mig dom håller inget vidare!
Fick även byta mina boggidämpare två ggr, ej bra de heller. Boggin höll bra men då hoppade jag inte mkt.
chassit är klent, måste förstärkas, fotsteg osv...
motorn går väl bra, rätt pigg, orginalvariatorn håller väl inte bra...
Men det en Hk matta är dom riktig roliga...