Yamaha Center och hutlösa priser...

matte.s

Välkänd medlem
29 aug 2008
134
0
6
Östersund
Tjena... Jag var på Yamaha Center i Östersund idag och frågade vad ett stag till handskydden kostade då ett av mina gått av.
Jag frågade vad endast ETT gick på och jag fick svaret: 370kr.
Det är ju för fan skandal... Tar de betalt för två eller? För i så fall kan man ju lika gärna få två stycken... Är Yamaha lika dyr överallt eller är det just Östersund som det är så in i helvete dyrt?

B

Biosteel

skoterdelar överhuvudtaget har dom priserna speciellt arctic och polaris ha jag upplevt som dyra

Antonol

Välkänd medlem
1 mar 2007
2.881
2
36
Strömsund
Så länge det finns folk som är villiga att betala så ändras inga priser. Jag menar, 500:- för ett par fjäderspännare i aluminium? 1500:- för ett par vändhjul?

Yamaha_nisse

Välkänd medlem
22 mar 2007
7.744
5
36
Eskilstuna / Åre
www.ayriders.com
Tjena... Jag var på Yamaha Center i Östersund idag och frågade vad ett stag till handskydden kostade då ett av mina gått av.
Jag frågade vad endast ETT gick på och jag fick svaret: 370kr.
Det är ju för fan skandal... Tar de betalt för två eller? För i så fall kan man ju lika gärna få två stycken... Är Yamaha lika dyr överallt eller är det just Östersund som det är så in i helvete dyrt?
370kr är väl inte så ***** blodigt..?
Nog bara du som är snål!

edvinsjolund

Välkänd medlem
8 jan 2006
5.598
4
36
41
Roknäs
Nog bara du som är snål!
Om det hade varit en ny motor han ville ha så är det ett kanonpris, men nu ville han ha en liten liten plastbit för närmare 400 bagare...

Det anser jag vara överpris, men det är sån´t man får ta..

matte.s

Välkänd medlem
29 aug 2008
134
0
6
Östersund
Nog bara du som är snål!
Jag får ett par Polisport handtagsskydd inkl fästen för 400kr på Motorexpo, så varför skulle jag då köpa ett stag på Yamaha för 370??

Ja, jag är nog snål för jag har ingen fast inkomst. Samt att en kompis hade sönder skiten men vill inte betala mer än 50kr så då köper jag lika gärna helt nya..

Diversion

Välkänd medlem
19 sept 2004
177
0
16
Dagens fritidsintressen kostar, det är bara att acceptera. Skoter, MC, Fritdsbåtar, Golf... you name it.

REDKEN

Välkänd medlem
1 sept 2007
132
0
16
Ja men åk på Expo då ist, men gnäll inte på Yamaha center i Östersund, trevligare folk å göra affär med finns inte, All heder åt Nisse!
Btw.. shysst kompis...:stupid:

stecka

Välkänd medlem
24 okt 2005
3.128
1
36
Jämtland,Lit
Å är det din kompis som gjort sönder fästet så ska ju givetvis han betala annars är de ingen riktig polare.

Älvhöjdingen

Välkänd medlem
9 nov 2008
884
1
16
31
Älvhöjden
Lite offtopic möjligen men en drivaxel till en polaris sportsman 500 kostar 3700kr! Å dä ä ett 15cm långt rör mä splines innuti i stortsett! Så dom kan ta betalt dom stora märkena för sina delar.

ThomasM

Aktiv medlem
7 feb 2009
62
0
6
Härjedalen
Köpte en 4P med kåpa där för nåt år sen och de var inte alls dyra, lokala handlaren försökte matcha Yamahacenter i pris men han hamnade ändå 6k över Yamahacenter. Yamahacenter var 4000 dyrare på en flång ny vagn mot vad en beggad samt två år äldre var på Blocket. :)

Lynxfun

Välkänd medlem
2 feb 2009
2.926
2
36
Norrbotten
Hutlöst eller inte beror nog på köparen, titta bara på priserna på skotrarna.

En bekant i Canada "spring checkade" en 2010 Ski Doo Expidition 600 SDI i går, 16 000 Canadadollar inkluderat alla deras lokala skatter, gårdagens kurs 6,40 dvs dryga 100 000 i våra pengar och då har han två års garanti+1 år till på motorn.

Gissningsvis kommer ju 2010 Commander få ett påslag och hamna mellan 130-145´så visst skiljer det en hel del.
De lite potentare smalbandarna säger han ligger i runt 10 000-13 000 CAD hos sin handlare i Ontario.

Bara konstatera att ju längre bort från Rovaniemi ju billigare skotrar eller är det så att vi blir blåsta av den "svenska modellen"

Sen kör de ju billigare också när bränslet ligger runt 8 kr/litern (helgpris, det är billigare under vardagar).

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
medan jag hade min f5a tycker jag att det var SVIN***** dyrt att köpa grejjer på yngvessons maskin, en balata rem för ca 700 kr då man kan köpa sågott som likadan på lösmeter på järnaffären för inte ens 100 kr

köpte också en hydralikslang till främre boggy dämparen på traktor city/slang snabben för 300 kr poch på yngvesson skulle de ha 1400

maqqe17

Välkänd medlem
18 aug 2008
492
1
16
Skellefte
Jaa, ett gashandtag (inkl stoppknappen) till en et340 får man ge 750 spänn för :afraid:.

Som tur var hade jag en kompis som skrotade en ET pga. den hade skurit så då fick jag ett gashandtag gratis :)

Camo

Välkänd medlem
26 mar 2007
286
0
16
Storuman
nu när jag köopt en ny skoter tog jag då mina gröna arctic cat handtagsskydd och monterade dem på lynxen efter att jag filat bort det lilla där det stod arctic cat och sprayade dom matt svarta, vill inte köpa nya för 700 kr så lika bra

skoterhasse

Välkänd medlem
26 okt 2006
776
1
16
järbo
Visst skiljer sej priserna på reservdelar konstigt vore det ju annars.
Jag frågade pris på kolvar till en rotax 670 för några år sedan.
Skidoo handlarn i Linsell ville ha 1250 spänn medan Motorhuset i Östersund tog 830 spänn för samma kolv så visst kärnar man på o ringa runt o fråga pris.