xrs 800 funderingar?

burk_ab

Aktiv medlem
4 jan 2010
60
0
6
hej alla skoterkåta uppslags böcker.
har funderat på att köpa en xrs 800 -07 men är lite nyfiken på om dom har nå sjukdomar?
eller om de finns nå annat som man bör kolla på när man köper en?

skulle även vilja veta exakt vad som skiljer mellan xrs och den vanliga reven? har ju hört att de ska vara andra dämpare och förstärkt chassi på xrs men är de nå annat som skiljer dom åt?

tacksam för svart:bigsmile:

A

axelsson_vpg

Glöm inte att kolla upp och fetta veven var 300e mil ;) haha kunde inte hålla mig...

X-RS = Lite snällare än RSn.
RS = Gjord för bana från fabrik.

Last edited:

burk_ab

Aktiv medlem
4 jan 2010
60
0
6
okej men nu vart de så att jag for och köpte en iallafall :p men är de samma motor på dom som dom vanliga?
och vad har den för drevning original (23/45)?

burk_ab

Aktiv medlem
4 jan 2010
60
0
6
okej då gör vi ett nytt försök. är det nån som vet vad xrs har för original munstycken :p mina 440 som huvud, kan de stämma eller är den ombestyckad ? har gått uppe i fjällen nämligen.

__Marcus

Välkänd medlem
16 dec 2008
3.517
35
48
Borlänge
Kan tyvärr inte svara på vad som är original hit och dit, men just bestyckningen spelar väl ingen roll?
Går den fett?
Går den snålt?
Justera därefter...vad som är original är väl egentligen ointressant.

burk_ab

Aktiv medlem
4 jan 2010
60
0
6
okej tackar för svaren :D jag har nämligen plockat isär motorn totalt och tänkte renovera hela skiten och även bygga om till oljekanaler i blocket. och tänkte kolla upp om de var original munstyckena som redan satt på den :p fast jag ringde idag och beställde portning av blocket och cyllarna så jag måste nog bestycka om den likbörbannat :S 2300kr tyckte jag var ett ganska bra pris :p å ja de är ho ptek motorn i dom här. summiten har också jag för mig att den ska ha en annan motor