xp vs polaris assault...?

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
har en xp 600 -08 nu och den e jag hel nöjd med.... men har gått i banor att byta till längre men vet inte riktigt kör mycket löst.. hade en renegade 800 -06 den var underbar förrutom alla problem och den skar nångång då o då!
har funderat på assault men har hört dem har mycket problem med dämpare, bränsleekonomi, remmar, något mer jag missat? skriv gärna ni som har eller kört vad ni tycker om dem!
ahr funderat också på xp summit men jag vet inte vilket som e bättre!? tycker de e natt och dag på körställning på xpn och assaulterna!

har också funderat på att klämma på 44 matta dreva ner och bukskydd och höjjare på den jag har nu vad tycker ni blir de en ännu roligare maskin den jag har nu??

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
jag har en summit xp och brorsan kör assault..

Kan säga att han kör ifrån mej både på hårt underlag och i snön..
Jag har iof en 600a och hans är ju 800a, men det är samma längd på dom..

Xpn kan man inte få skidorna att lätta från backen och assaulten är det inga som helst problem att köra 500 meter rätt upp på rullen..

Köp en assault tycker jag, ska själv beställa en 10a..

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
jag har en summit xp och brorsan kör assault..

Kan säga att han kör ifrån mej både på hårt underlag och i snön..
Jag har iof en 600a och hans är ju 800a, men det är samma längd på dom..

Xpn kan man inte få skidorna att lätta från backen och assaulten är det inga som helst problem att köra 500 meter rätt upp på rullen..

Köp en assault tycker jag, ska själv beställa en 10a..
jaha du e inne på de spåret du å!! haha ja men undrar vad de e för kurs på en sån nästa vinter?
kan man köpa en 09 och dem håller? kanske en helt ny om de finns kvar nån med full garanti!?

Windahl

Aktiv medlem
17 okt 2005
60
0
6
37
Jokkmokk/Boden
Kan inte få upp skidorna i luften med en xp? du då har bror din alvarliga fel på skotern eller så har han blandat ihop gasen med bromsen för ja har motsatt problem med min ! den reser för mkt o de är ett rent helvete faktis men skidorna är då inte i backen iaf !

jockegubben

Välkänd medlem
2 nov 2007
4.923
6
38
Harads
www.Jockegubben.pixbox.se
Kan inte få upp skidorna i luften med en xp? du då har bror din alvarliga fel på skotern eller så har han blandat ihop gasen med bromsen för ja har motsatt problem med min ! den reser för mkt o de är ett rent helvete faktis men skidorna är då inte i backen iaf !

Du har ju en 08a ? rev chassiet på 600orna då ?

Jag har ställt in och gormat mycke men får den inte att resa på planmark..

Stigolulea

Ny medlem
20 jul 2009
2
0
1
Luleå
Hmmm assaul vs en TNT ..... tycker den jämförelsen haltar LITE
assaulten vs summit xp 800r är nog lite mer rättvist

4

426H

lyfter en ointressant tråd ca: 4 mån haha:beer:
Haha. Du bor för långt söderut för att få nytta av en assault eller summit 800 som enda skoter. Köp en 44 mm paddelmatta till din xp så blir den kanon i jämtlads bakland.

renegadexx

Välkänd medlem
18 apr 2008
2.134
1
38
Östersund
Haha. Du bor för långt söderut för att få nytta av en assault eller summit 800 som enda skoter. Köp en 44 mm paddelmatta till din xp så blir den kanon i jämtlads bakland.

vart brukar du köra? åre,och dem fjällen e de lite snö om man ska jämnföra iaf där jag kör!;) du får skicka pm om du vill veta ett ställe där de e sjukt med snö!:ciao:
lagt ner dem där funderingarna för längesen också! ska göra om xpn lite bara.. blir 44 matta nerdrevning styrhöjare och vinyla på tunneln litte... de e ju sån kanon skoter ändå! blir ett kvälls projekt så blir den super den!