XP skidor på en REV?

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Har jag helt fel som fått för mig att skidor från en XP -09a passar rakt av på en REV från -04?

Tänkte byta ut mina precision skidor, för visst är väl XP skidorna bra mkt bättre?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
dom passar rakt av jaaaa..

hade inte köpt ett par XP skidor iaf..hade handlat SLP eller C&A pro eller slydogs istället..mer värt pengarna

gulingen

Välkänd medlem
7 nov 2004
2.436
1
36
Det kommer bli en markant skillnad mellan Precision och Pilot-skidorna. Men de flesta eftermarknads-skidorna är enligt mig ännu bättre.

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Det kommer bli en markant skillnad mellan Precision och Pilot-skidorna. Men de flesta eftermarknads-skidorna är enligt mig ännu bättre.
Ja det var lite så jag tänkte, dåliga styrstål på precision-skidorna och det känns ju inte aktuellt att lägga ut pengar på nya till dem. Har fått tag på ett par helt nya Pilotskidor för 2000:- det borde väl vara värt pengarna eller?

pro_fxr

Välkänd medlem
26 jan 2008
3.192
2
36
kiruna
jodå..men jag har sparat 1500kr till och köpt ett par kompletta Slydogs=)

ungefär vad jag gjorde då:) du kommer känna att skotern kommer vara som en gud å köra med EM skidor:)

4

426H

Tycker dom gamla pilotskidorna med dubbla styrstål som satt på sista årsmodellerna av reven styrde mkt bättre än pilotskidorna som sitter på xp. Fast det går ju iofs att borra och skuva dit extra styrstål om man vill.

akka

Välkänd medlem
4 jan 2006
372
1
16
50
Matfors
Tack för alla svar, grymt bra detta forumet! Jag har i alla fall handlat skidorna nu, lyckades pruta ned dem lite till oxå. Får väl se hur den blir, jag tycker att allt är bra eftersom jag åkte Yamaha med plåtskidor fram till förra vintern...