Xlt

Srv_540

Välkänd medlem
1 jan 2000
432
0
16
34
Xlt sp 95:a är det någon skoter att satsa på eller är det nån som bara rapplar? tar den mycket soppa?


Är även glad om någon ha något tipps på en skoter för mellan 25 - 20 tusen som har lite motor och som inte tar mkt soppa och att de e bra fjädring?


Är tacksam för svar!
 

MrMunken

Välkänd medlem
10 okt 2004
752
1
18
Rossön
XLTn drar inte mer bränsle än nån annan liknande skoter från mitten av 90-talet, en kompis till mig hade en förut och den drog ungefär lika mycket som Lynx Rave 670n (-97a) jag hade då.

Den XLTn han hade gick väldigt bra, enda problemet på den var vattenpumpen, men nu vet jag inte om det är vanligt att dom strular....?
 

Robster

Välkänd medlem
14 okt 2004
790
0
16
Dalarna
MrMunken skrev:
XLTn drar inte mer bränsle än nån annan liknande skoter från mitten av 90-talet, en kompis till mig hade en förut och den drog ungefär lika mycket som Lynx Rave 670n (-97a) jag hade då.

Den XLTn han hade gick väldigt bra, enda problemet på den var vattenpumpen, men nu vet jag inte om det är vanligt att dom strular....?
Vet inte heller hur vanligt det är att vattenpumpen strular, men tyvärr fick jag byta min med som totalskar. Dessutom vet jag att vevaxellagrena är mkt känsliga. I övrigt tycker jag det är en helt ok skoter, fast jag vette tusan om jag inte skulle satsat på en yamaha ifrån samma tid. Japsarna är för grymma på att bygga kvalitet, även om de sällan är effektstarkast och lättast.

//Rob
 

the trasher

Välkänd medlem
1 jan 2000
226
0
16
har haft en sådan själv, enligt mig så är det en av dom bättre skotrarna i den prisklassen, jag hade aldrig några som helst problem med min och den drog mkt lite bensin också.
jag körde min ca 150 mil utan att röra en skruv i motorn, helt enkelt en kanon skoter för dom pengarna!
 

rolfis

Aktiv medlem
27 aug 2005
96
0
6
Jag har själv en xlt sp -95. Jag tycker den funkar utmärkt, hade inte någon vidare originalmatta (25mm), men har tryckt dit en 38mm nu så det borde gå lite bättre, har tyvärr inte hunnit testa den sen dess. Den är lite framtung, men inget jag har märkt av annat än när jag hoppade lite. Fjädringen är grymt bra, lång fjädringsväg. Dessutom kan man få dom för en billig slant, runt 20.000.

Polaris-The way out
 

Daque

Aktiv medlem
24 apr 2005
82
0
6
36
jgi
enligt dina krav så är det helt solklart att du ska ha en enduro 494, drar lite soppa bra fjädring, bara och köp:)