XLT sp -96 vs XC 600 -97

OrrenXLT

Välkänd medlem
1 jan 2000
404
0
16
Råneå Sverige
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Jan-04 kl 06:16 PM (CET)]jag har sett det där redan ett antal gånger och jag sa inget om att det är en dec längre fjädringsväg...jag menade att framvagnen är högre på en X12.. och 3,5cm mer fjädrings väg i boggien märks nog knappast heller..

Om vi säger att alla dämpare och fjädrar är i gott nyrenoverat skick så är nog den största skillnaden mellan X12 och X10 att Xtra 10an går bättre i lössnö men vill gärna dyka under snön när den är lägre fram. En XLT har en annan attackvinkel och den har svårt att "kliva upp" på snön och gräver sig fram i sakta mak om man inte har rätt teknik.. men framdelen har inte samma benägenhet att sjunka ner under snön..

Det verkar som dom flesta har kört skotrar med felinställda och dåliga dämpare.. Som tex att Xtra 12an inte sväljer guppen lika bra som en Xtra 10a, Det kan jag inte förstå alls, Tvivlar på att han som sa det aldrig kört en en XLT på en gropig och eländig led. Och att Xtra 10an är en racefjädring och som är jättemycke bättre på alla sätt..
Jag börjar bli jävligt less på den här tråden faktiskt..
 

XC600

Aktiv medlem
1 jan 2000
86
0
6
[Uppdaterat: Senast editerat den 18-Jan-04 kl 07:34 PM (CET)]Det är kanske du OrrenXLT som måste inse fakta, tror du Polaris hade slutat med X12 om den var bättre än X10. Polaris behöll X12 endast på toringskotrarna, dom måste ha haft en tanke bakom det eller vad tror du ?
 

Bola

Välkänd medlem
1 jan 2000
1.117
25
48
Mitt sista svar till dig angående xtra-10/xtra-12.
Läs det sista stycket om xtra-12 boggien så förstår du vad jag menar och xc600 menar,no hard feelings vi kör ju trots allt Polaris alla tre.

http://www.snowconnection.com/Resources/tech/snowtech/coupling.html

;)
Mvh: Bola....