Tjo, köpte en Polaris XLT sp igår och var ute och körde hela kvällen, gick hur fint som helst. :biggrin1:
Idag skulle jag starta den, märker då att en tändhatt är "högre" upp än dom andra, lyfter upp den och ser att toppen på stiftet sitter kvar i tändhatten. Fixar det och rycker en gång. När jag rycker så "glider" skotern åt vänster med bakan (mattan hängde i luften) och sen går det inte att starta. Vad kan ha hänt?
Drog upp stiften nu ikväll och märkte att variator + mitten- stiften är blötare än det 3:e. Jag kör med B8ES (det ska väl vara BR9ES?) av den enkla anledningen att förra ägaren sa att den inte fungerar på BR9ES.
När jag sedan satt ner stiften och rycker så vill han starta, man kan som känna att "han ska gå igång". Sen är det samma sak igen. Vad kan detta bero på? För mycket/lite luft/bensin?
Insugsgummina är alla 3 spruckna, ska köpa nya imorgon, men tvivlar på att det är dom det beror på?
Tacksam för alla svar!
Idag skulle jag starta den, märker då att en tändhatt är "högre" upp än dom andra, lyfter upp den och ser att toppen på stiftet sitter kvar i tändhatten. Fixar det och rycker en gång. När jag rycker så "glider" skotern åt vänster med bakan (mattan hängde i luften) och sen går det inte att starta. Vad kan ha hänt?
Drog upp stiften nu ikväll och märkte att variator + mitten- stiften är blötare än det 3:e. Jag kör med B8ES (det ska väl vara BR9ES?) av den enkla anledningen att förra ägaren sa att den inte fungerar på BR9ES.
När jag sedan satt ner stiften och rycker så vill han starta, man kan som känna att "han ska gå igång". Sen är det samma sak igen. Vad kan detta bero på? För mycket/lite luft/bensin?
Insugsgummina är alla 3 spruckna, ska köpa nya imorgon, men tvivlar på att det är dom det beror på?
Tacksam för alla svar!