XCR 600 SP

Extreme

Medlem
1 jan 2000
6
0
1
Husum Sverige
Jag har en Polaris XCR 600 SP -96:a. Jag tycker den drar ganska så mycket bränsle. Visst det är sånt man får räkna med när man kör skoter, men jag undrar om det finns något att göra för att få en lägre bränsleförbrukning. Genom att bestycka ner den? Vart köper man delar till förgasarna och hur gör man? ¨

Ska fara till Borgafjäll och bor vid kusten. Undrar om jag behöver bestycka om förgasarna. Behöver jag köpa nya delar till förgasarna för att göra det? Tack på förhand!!
 

diablo666

Välkänd medlem
1 jan 2000
198
0
6
Borlänge Sweden
Hur mycket är "ganska mycket bränsle"? Är det 1 liter, 2 liter, 3 liter eller 4liter?

Jag har haft en XCR600 -96 och den drog ca 2 liter +- 0,2 och då är det hård körning eller "landsvägskörning", om man åker omkring och leker så är man kanske uppe 3-5 liter /mil precis som med en bil när man gasar och leker i stan.

Antagligen så måste du bestycka om förgasarna, det beror lite grann på hur stor höjdskillnaden är men jag antar att skillnaden är så pass stor så att du måste göra nåt. Jag vet inte vilka munstycken/bestyckning man ska för olika höjder men jag vet att det finns flera olika munstycken/bestyckningar som man har till resp. höjd/förhållande. Vänd dig till en auktoriserad polarisverkstad så vet dom vilka munstycken/bestyckning man skall använda, du kan även handla munstycken på tex rinab men du måste veta vilka munstycken du skall ha, annars kan det sluta illa......