Xc 700/600

Jonsson

Medlem
1 jan 2000
18
0
1
är det någon som känner till 98:eek:rna av polaris xc 700/600? fördelar/nackdelar???
mvh
 
X

xc60098

ja har en 98 600 går som ett skott fin ledmaskin fungera r bra på led och i lösssnö... 110hk 175km/h topphastighet lättstyrd gör inga skidlyft inställd orginall me högt skidtryck super fin skoter 23mm kammar på mattan funkar okej ..fint köp ...600 i super skick ligger mella 35-39000 kr
 

FOX1

Semi PRO sledder
1 jan 2000
22
0
0
>Är det verkligen ingen annan
>som har några erfarenheter
>av 98:ernas xc modeller?

Har erfarenhet i massor! Det enda minus jag anser att det finns är att det ej är gasdämpare bak i boggin, sedan handlar det om justeringar i övrigt efter tycke o smak. Däremot är en sådan rätt billig (dämparn) och superlätt att byta.
Plus kan jag skriva mig trött på men kort sagt: du hittar inget bättre från denna årsmodell el dessa pengar!

Lycka till/FOX
 
J

jan_e

97-98 är bästa årsmodellen av 700-motorn
sen går dom sämre, vet ej varför. Mkt. bra ledracer som även går i lössnö.
 
M

mijoe

xc600

har en xc600-98
har hört att polaris ville få ner ljudnivån
på skotrarna så att det är i avgassystemet
problemet sitter på dom nya modellerna
men jag har inte hört nått om 700an


 
M

mijoe

RE: xc600

ja hittils tycker jag det!
jag köpte den föra säsongen men han inte köra specielt mkt men dom intryck jag fått hittils är bara possitiva jag vet ju att det inte är nån lössnö maskin men hadde ändå sett att den gick lite bättre i djupsnön.

är det någon som har sett en seriös bromsning på den här modellen???
 
M

mijoe

RE: xc600

glömde en sak!

har hört att orginall dämparna i boggien på -98 erna ska vara skitkass!
jag har "fox gas" i bogging så jag har alldrig testat orginall
tycker även att det är stor skillnad på motorn på denna och dom gamla tripplarna
inga problem med förgasare som flödar över eller nått sånt skit!
bottenvridet och över hela registret känner man stor skillnad i effekten!