XC-700 ( 1997 ) Optimering... ?

Larsson78

Ny medlem
23 maj 2007
4
0
1
Sandviken
Tjena!

Har en Polaris XC700 -97:a som jag tänkte fixa till lite under sommaren. Skulle vilja ha den lite rappare och tänkte höra mig för om lite tips på vad jag kan göra. Sitter en SLP-pipa på nu.

Många säger att man har mycket att hämta i variatorn....finns det någor schysst variator-kit för en vettig peng eller funkar det bra med rengöring & "finjustering" av grejorna?
Finns det någon manual eller dylikt att ladda ner om hur man justerar variatorerna.

Boost bottle är det värt pengarna? Förgasarkit (brickor?) är det nåt att ha?

MVH

Larsson

aman_junior

Välkänd medlem
25 apr 2006
1.330
1
16
Lill byn
Sv: "Optimera" XC700 -97:a

Om du nu är ute efter en rappare maskin.
skulle jag ha valt två saker;
Variator kit och nerdrevning för det ultimata.

J00r

Välkänd medlem
4 jan 2006
282
1
16
37
Skellefteå
boostbottle och powerpack är bra att ha men jag tycker knappt det är märkbart, lite av blöddret går bort, däremot är det värt för att bränsleförbrukningen går ner. Angående nerdrevning blir 2 kugg en bra kompromiss, bra fart ett ***** accs och man kan använda orginalkedjan. Variator kit frå man väl välja själv man kan göra allt från att byta fjäder och slipa startgropar och byta helix till att köpa team variator och heelclicker finns många alternativ. Heelclicker är rätt roligt att pilla med då kan man vikta av och på ända tills det blir perfekt.