Min nyköpta XC 600 SP -00 (VES) bluddrar från 1/4 till 1/2-3/4 gas ungefär. På full gas bluddrar den inte.
Jag har provat att flytta trottelnålarna både uppåt och neråt och den bluddrar ändå. (Låsringen satt på näst översta spåret när jag började).
Har provat att justera bränsleskruvarna från 1 varv ut till 3 varv ut med kvarts varvs intervall och den bluddrar alltid........(mer eller mindre beroende på hur jag justerar, den bluddrar minst vid cirka 1,5varv ut, den var på 2varv ut när jag började justera).
Skulle köpa nya stift idag men det var ingen mack som hade BPR9ES (eller kompatibla) i lager så jag måste vänta till imorgon så jag kan åka på Mekonomen och köpa.
Vad kan det annars vara? Kan nålventilerna hänga upp sig? Men då borde den väl sura ner sig på alla varv/gaslägen? Som det är nu går den ju bra på full gas....
Kan huvudmunstycket ha lossnat? Hur brukar maskinen bete sig då? Borde väl sura ner sig rejält tycker jag......
Kan choken ha hängt upp sig inuti förgasaren även om det ser ut som att den åker tillbaks när jag kollar på den där sitter på förgasarna? (Pinnen åker ner i nedersta läget, dvs avstängd choke).
Förgasargummina ser hela ut när jag inspekterar dom.
Vad händer om reedsen går sönder?
Någon som har tips på vad jag ska kolla härnäst?
Jag har provat att flytta trottelnålarna både uppåt och neråt och den bluddrar ändå. (Låsringen satt på näst översta spåret när jag började).
Har provat att justera bränsleskruvarna från 1 varv ut till 3 varv ut med kvarts varvs intervall och den bluddrar alltid........(mer eller mindre beroende på hur jag justerar, den bluddrar minst vid cirka 1,5varv ut, den var på 2varv ut när jag började justera).
Skulle köpa nya stift idag men det var ingen mack som hade BPR9ES (eller kompatibla) i lager så jag måste vänta till imorgon så jag kan åka på Mekonomen och köpa.
Vad kan det annars vara? Kan nålventilerna hänga upp sig? Men då borde den väl sura ner sig på alla varv/gaslägen? Som det är nu går den ju bra på full gas....
Kan huvudmunstycket ha lossnat? Hur brukar maskinen bete sig då? Borde väl sura ner sig rejält tycker jag......
Kan choken ha hängt upp sig inuti förgasaren även om det ser ut som att den åker tillbaks när jag kollar på den där sitter på förgasarna? (Pinnen åker ner i nedersta läget, dvs avstängd choke).
Förgasargummina ser hela ut när jag inspekterar dom.
Vad händer om reedsen går sönder?
Någon som har tips på vad jag ska kolla härnäst?