"wobblande" sekundär ?

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
jag ser inget onormalt på filmen , menar du att innerskivan wobblar ?
Lite dåligt film men, variatorn vill liksom "woobbla" sidleds, inte så jätte mkt men, har en annan skoter att jämföra med den wobblade inte alls lika mkt sidles å de var en mxz670 !

en annan sak, när man särar på variatorn med remverktyget, sen när man skruvar ur den så är variatorn kvar i samma läge, sen när man kör runt den går det till sig, ska det vara så ?

IamFredrik

Välkänd medlem
2 okt 2008
3.474
2
36
Gällivare
Om inte skivorna går ihop så verkar det som din fjäder är av/väldigt slut.. jag skulle rekommendera dig att köpa en ny fjäder till sekundären!

/F

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Om inte skivorna går ihop så verkar det som din fjäder är av/väldigt slut.. jag skulle rekommendera dig att köpa en ny fjäder till sekundären!

/F
Jo, dem går ihop,..?:happy:
Det är det att sekundären vill liksom "Wobbla" fram och tillbaka lite, det är mest vid låga varv men de har väl med ögat att göra med att de syns mest då !:rolleyes:

ed. oj : fel fråga, okej, det var en jag känner som sa att variatorerna på dem dära ska vara så, nån polaris frälst som kan ?

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
då är de inte fel på fjädern =)
nä det är inte alltind hjärnan vill kommunisera:nod:
men med remmen åker den inte ihop, men de är väl för att sekundären inte "orkar" ?
Nån som vet något om "wobblet" gör något, tex. remslitage

Pontan36

Välkänd medlem
7 feb 2005
110
0
6
35
Arvidsjaur
Att inte skivorna åker tillbaka när remmen är där är nog för ett den lägger sig längre ner när du särar på dom och sen kilar den fast och skivorna åker inte ihop, de är normalt.
Att variatorn går fram och tillbaka på sitt spel som den ska ha är inte heller onormalt bara de inte framkallar vibrationer eller missljud eller liknande, den ska ju alltid ha ett litet axiellt spel.

Robbbo

Välkänd medlem
22 jan 2006
1.578
0
16
Luleå
Hade problem med "vobblande" sekundär en gång och då var det en av plast klackarna som sagt upp sig och flyttat ut vilket innebar att inre skivan låg snett.... = vobblande :)

Jaockala

Välkänd medlem
28 nov 2009
658
0
16
Har kollat igenom sekundären, och allt verkar vara som de ska,
"glidrullarna" ska dom kunna glappa lite i sidled ? Det gör mina.

Kan ev. "bussningarna" som sitter i chasie mellan kedjehus och varaitor på drivaxeln vara dåliga, men de händer väl typ aldrig ? och skotern har bara gått 400mil. Kanske är det jag som är för pedant:whistle::whistle::whistle::whistle::whistle::whistle: