Wildcat 700 oljefråga

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Jag köpte en 93as wildcat 700 efi i går och blev lite brydd då de står en original klisterlapp på oljetanken, kör endast injektion olja och 1:50. Injektion olja förstår jag men varför står de oljeblandningsförhållande? Är de för att mekaniker ska kunna justera in oljepumpen? Är de någ som vet om man bör köra olja i bränsletanken också på dessa maskiner? Jag häller alltid i 0,5% i bränslet även med separtsmorda motorer men funderar på om de visat sig att man ska hälla i uppimot 1% eller liknade?
Hursom va de en ovanligt fin kisse med endast 458 mil så jag är överlycklig 29303
 

Broby

Aktiv medlem
10 jan 2021
60
8
8
52
Var det inte så att oljan hette så
1:50 injectionsoil?
Om jag inte missminner mig helt
Lite inne på samma spår där. Nu är det ju ingen 80tals maskin men fanns en del oljor som enbart var för iblandning i bensinen och troligen inte lämpade sig för separatsmörjning då dom blev som sirap i kylan på 80talet.
Fin vildkisse :) Nytt överdrag till dynan så är den ju i toppskick.
 

Boost III

Välkänd medlem
19 feb 2009
10.634
798
113
Kramfors
Den är ovanligt fin eller snarare normalt skick för en ledmaskin med 458 mil. Den är ev till salu snart efter jag servat den och ställt in variatorerna perfekt. Fjädrana va ju slut och någ hade bytt helix, så jag håller på provköra med en massa fjädrar och helixar tills jag får den på 8250v från start till toppfart. Jag är förbluffad va fint de går i motorn och mappningen med så gammal insprutning, den går finare än Polarisarna jag har och många andra nyare maskiner man kört som är 31 år nyare :)