Warrior gick tungt

nonnelito

Medlem
22 dec 2009
20
0
1
Övik
Min warrior -07 började gå tungt på kalfjället efter ha hållt rätt högt tempo, märktes speciellt när man släppte gasen att det "rullade trögt" vi stannade en stund och när vi körde vidare så kändes inget men det återkom dock efter lite hårdare körning igen....är detta nått man få leva med eller är det nått som håller på gå väck? :hmmmm2:

Jag har 44:as matta på och isrivare

Mikael_N

Välkänd medlem
12 aug 2004
4.403
4
38
56
Kalix, Sweden
www.kartman.se
Om det var hårt före så gick antagligen slidsen varm, trots isrivaren.
Hårt spänd matta? Hur mycket frihäng är det på den.

Fullklippad matta? Om inte, montera vagnsbult.

nonnelito

Medlem
22 dec 2009
20
0
1
Övik
Så det blir lite mer "motorbroms" när dom går varma, det var trots allt 15 år sedan man ägde en skoter så man får se sej pånytt född i branchen :)

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Jag har en Warrior -07 som också bränner slides men efter jag bytt hjulen till Skidoos 3mm högre samt monterat ett extra boggiehjul, jag är nöjd med den enkla modifieringen, har inte kört på is ännu men ca 100 mil på fjällen efter packad led och tidigare så nötte även det.

Ola

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Jag köpte vanliga från rev typ 133mm tror att standard Yamaha är 130mm ds. 1,5mm om man mäter från centrum, hört att 2011 års Yamaha har sänkt hjulen med 1,5mm.

Ola

nonnelito

Medlem
22 dec 2009
20
0
1
Övik
Jag har en Warrior -07 som också bränner slides men efter jag bytt hjulen till Skidoos 3mm högre samt monterat ett extra boggiehjul, jag är nöjd med den enkla modifieringen, har inte kört på is ännu men ca 100 mil på fjällen efter packad led och tidigare så nötte även det.

Ola
När du gjorde denna modd, "rullade" den lättare efter det?? tycker att min går tungt mest hela tiden nu trots att det va gott om nysnö i helgen, behövde inte köra speciellt hårt för att det skulle "rulla" tyngre igen....

IsaXsson

Välkänd medlem
4 jun 2006
236
0
16
Piteå
Den rullade bara tungt när slidsen gick varm, lätt att kolla bara känna på mattans plåtklips är det varma så går det trögt, brukar märkas rätt tydligt och om man stannar så kan även mattan fastnat i boggin

Isaxsson